16 Aralık 2007 Pazar

16 ARALIK PAZAR 2007

Bu gün öğlen saat 2 gibi Emin abinin eve misafir oldum.Bayağı bir sohbet ettik,onun balkondan denize, sahile ve balkondaki arılara baktım.İşinize gelirse,inanmayan aşağıdaki filme bakar.
Hala çiçek,halaaaaa,ama donuyoruzzzz.

Koca yemişler aahhh,niye geç kaldınızki,şimdi o çiçekleri ne yapalım,arıda konmayınca sizin seneye meyvenizde olmazki.

Bu inekler rahat durmadılar,rahat dursalardı,bir çıta çekip aşagıda yenlikleri var onu alıp,donmuş bal ve polen verecektim.Bende çıta üstüne vegördügünüz boşluktan aşagıya saldım gitti,ne halleri varsa görsünler,buldular parmak kadar çocuğu maskesiz hava atıyorlar.

Görüntü biraz acayip ama,bu donmuş bala erimiş polen oluyor,beğenirlermi diye düşünmeyin,aşağıdaki resme bakın.

Hemen daldılar polenli ballara, Bu sene bahara çıkacaklarmı bakalım,sırf bunlar içinde geldim diyebilirim,aç kalmasınlar en son baktıgımda hala yavru vardı bunlarda.Çoluk çocuk çok olunca masrafta çok olur,bende aç kalmasınlar diye ötekilere bir şey vermiyorum bunaların sonunu merak ediyorum.Polen stoklarıda yok,manyaklar hala yavru yaparlar.




Artık musluk ve önlerinde,ölmüş yada ölüme terkedilmiş arılar görmeye başladık,bahar yaklaştıkça bu ölümler hızlanacak.
56 Yavaş yavaş arka sıraya gidiyor,arılıktan ayrılmadan birazdaha geriye aldım,bir seferdede sehpanın yanına alıp,sonra tezgaha çıkarırız.


Son durumlar böyle dışarda tek bir kovanın arısı geziyordu,derdi ne anlamadım,oda karniyol melezi,daha başka 4 melez daha var onlardan tık yoktu.

Emin abinin eve misafir oldum.İzmir'deydim desem::)))
Buda öğleden sonra 3 gibi Pelitli köyü hava acayip soğuk arıların hiç biri çalışmıyor hava 7 drece civarı.Bazı sarıcalar kovanlardan çıkıp gidiyorlar onlar hala faaller.16-12-2007 pazar.

3 yorum:

  1. Arı bakanı idin,artık teknoloji bakanlığınada el attın.Valla bravo.

    YanıtlaSil
  2. BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN
    Eh be arkadaş izmir e kadar geliyorsun bir alo demiyorsun.Bakan olduğunu biliyoruz.Boş da olsa bizdede bakacak arı (kovan) vardı be. Öyle olsun bakalım Emin duymasın kıskandığımı zanneder. Yoksa Emin in oraya denizden mi geldin. Balıkları yemişsinizdir artık. Afiyetler olsun. Ali kardeşim saygılar sevgiler herşey gönlünce olsun...ali

    YanıtlaSil
  3. Adaşıma bakın hele yolu buralara düşmüşte bir haber vermemiş. Olsun canın sağ olsun. Bakan olduğunuzu biliyoruz. Boş ta olsa bizdede bakacak kovan vardı be. Eminin oralarda çipura boldur afiyetler olsun. Emin duymasın kıskandığımı sanabilir. Herkese saygılar iyi bayramlar iyi seneler

    YanıtlaSil