23 Aralık 2007 Pazar

KURBAN BAYRAMININ SON GÜNÜYDÜ

Bayramın son günü Pelitli köyüne gitmeyi düşünüyorum.Hem hacı amcayı ziyaret hem arılara bir göz atardık,ama gelip gidenlerden anladımki bayağı yaşlanmışız be.Eskiden ziyaret eden falan olmazdı,biz giderdik,şimdi bize geliyorlar hayret.
Bende balkondakine bir ziyaret gerçekleştirdim,gerçi gece Murat Çakır la rahatsız etmiştik hemde hiç ikramda bulunmadan.Kutuyu açınca ilk resim buydu.
Daha önce verdiğim polenleri yavaş yavaş alamaya devam ediyorlar.
Hatta en geride iki çıtaya arı basmıyor alayım boşları dedim,olmadı çünkü polen ve bal atmışlar.
Bu arada ne kadarda duman versen faydasız saldırıyorlar,fakat yüzümde surat maskesi var.
Hemen kutuyu açmadan hazırladığım donmuş balı ikram etmeye başladım yoksa tepemize çıkmaya başladılar bile.
Saldırgan arılara bakarken biraz daha rahat etmek isterseniz onları boğazlarıyla baş başa bırakın.
Bir kaç yere bal sürdüm,saldırmak için tam fırlayacak odane bal,sizi bırakıp bala dalıyorlar,bu yöntemi yazında kullanabilirsiniz.Sıpreye koyduğunuz şurubu saldırgan arıya püskürtün saldırganlığı azalacak onlar şurupla meşğül olurken ne yapacaksanız en kısa sürede yapıp kapatacaksınız.
Balkonda tam saymadım ama 50 tane civarı arı ölüsü birikmiş.Şuraya bakın bir gıdım arıdan bu kadar ölen oluyor,demekki kovanlarda miktar nedir. Bal verildikten sonra savunma tebbirler artırıldı ,devriyeler her şeyi kontrol eder oldular.
Balıda yedilerye başladılar hareketlenmeye daha önce az hareket vardı.Bu sırada resmin sol üstünde enselenen bir arı var,bayağı izledim,yabacı arı geldimi havada saldırıyorlardı.Bu resimde azcık polenle gelen bir arı giriş deliginde içeri girmek üzere.
Ayakları tam dolu polenle gelenler vardı onları bir türlü çekemedim,iki üst resimde az polenleri enseleye bildim.
Bir ara baktım yabancı bir arı kutuya girmek için dolanıp duruyordu.Bende giriş deligini iyice daralttım.
Kutuyu ilk açtığımda çektim bu filmi.Makinayıda düşük çözünürlüge ayarlamıştım az yer tutsun diye tüm resimleride aynı ayarda çekmişim,aslında filim çekimi için düşük ayara alınmıştı.Çekim yaparken daha bal falan vermedimya,arılardan biri objektiften içeri girmeye çalışıyordu.Hemen çekimi bıraktık ikrama geçtik.


Ballara nasılda yumuluyorlar,aralığın 15 şinde kapalı yavru vardı ve beni iki yerimden sokmuşlardı.Bu sefer çıta çekemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder