8 Aralık 2007 Cumartesi

7 ARALIKTADA BAKIM YAPTIM BE,ÇOKTAN BERİ KOVAN KARIŞTIRMAMIŞTIM.

Arıları bıraktığım yerde mutlaka böyle resimler alırım,bu bir nevi kayıttır.Yan yana 3-4 resim aldınmı sıralama çıkar ortaya,hangi kovan nerede bilirsin.
Bizim eylül oğullarından üretigimiz anaarılardan biri,kasımda eşleşmişti.
Günlük yumurta yoktu,ama donmuş bal verdim gene yavru yapabilir.
Bu mevsimde yumurta atarsa,aradıgım Muğla anası olabilir.Arının ırkı ne hala bilmiyorum,arının sahibini arayıp soracam,ama ne diyeyim ben senin kovanlardan oğul alan filanmı? Hacı abi diye gireriz konuşmaya::))
Buda kovana aldıgım,oğulun anası,anayı görüyorsunuz demi.İyi bakın orada.
En zayıflardan biri şu an 2-2,5 çıtalık bir arı.
Ben her sene bu şekil yaparım arının kışa girme şeklini.Bu poşete yorğan falan sıgar büyük boy.Hem kovanın üstünü hem arkasını sararım.Şekil resimdeki gibi.
Sarılmış ve kışa girmeye hazır kovanlardan biri,daha sonra,hepsinin üzerine naylon çekilecek.Şimdi öyle olmaz diyenler filan olacak ama benin sitilim bu.
Not.Doktor iyi bak bu esnada sehpa nasıl oluyor.Dandik dandik sehpa yapıpda kendine laf söyletme.Bakanlıktan bir iş yaparken bir görüş al.
Bu taraf kuzey kovanların arka kısmı.Ön sırada tek duran kovan yavaş yavaş arkadaki sehpaya doğru geliyor.
Bu kovanda iylerden biri,ana seneye bizi ortada bırakabilir,iki yaşında şu an.
Ama orta çıtada kapalı yavrulu bir petek vardı ve kapalı yavrulardan biri erkek arı.Bu resimde flaş kullandım,aşağıdaki resimde aynı çıta ama flaşsız.
Bu mevsimde kapalı erkek arı gözü,bir sürü soru işareti var.Ana ben gidiciyimmi demek istediki acep,yada her zaman erkeklerde lazım mesajımı bilmemki?
Bu kovanda kireçleme var,ana 2007 ama sorun var demekki.Şilede farketmiştim,aynen devam ediyor.Baharda ilk anaarısı degişeceklerden biri bu kovan.
Bu resmi çekmeyecektim,ama bir telefon geldi dün istemişlerdi cep numaramı.arıyı açtım Erzincandan biri arıyor.Ali bey hangi anaarıları kullanıyorsun,burası akvaryuma döndü ne diyeyimki.Adam benden medet umuyor,aldıgım analar iki üç yıldır berbat dedi.Kovan açık kaldı önümde,konu öemli,dedim kardeşim kendin üret,ve herkese güvenme,o kadar ilginç duyumlar varki,adam bazı yerleri kullanarak anaarı ürettim diye anacıların anarısını satanlar var bu sıra.Nasıl olsa devlet 15 ytl sini karşılıyor,adam kendim kullanacam diye anaarı alıp,ürettim diyede 5 ytl ye mal olanı kaça satarsan sat birde vasıflı de oh,gel keyfim gel.Ama yalanlar bir şekilde ortaya çıkmaya başladı bazıları kendi ipini kendisi çekiyor.Tekrar Erzincandan arayan abimizle görüşecegiz,ya belki benden daha iyi arıcıdır,bizi dev aynasında görmeyin biz sıradan arıcı bile olamayız ancak bizden artis arıcı olur.İnsanlarımızın kendine güveni yok,bir silkelenin be.Bu esnada kovan açık duruyor ve aklıma beyaz kovanda Murat ismiyle yazı yazan geldi aklıma.
Muhteşem abiye diyorya,abi saldırı diyince hani kovanı açıyorsunda arının yarısı bulut gibi size saldırıryor böylemi.Maşallah böyle bir arım yok,arılarım gayet sakinler,buradada arıların görülmesi için filaş kullandım.
Artık saat üç gibi işlerimi bitirip soğuk çökmeden motora atladıgım gibi Gebze'ye yola çıktım.
Pürenler gece ayazlarından yanmışlar artık.

Buda benim çalışmalarımı yaptıgım,minik kocayemiş ağacı.Fakat bu gün yanına bile gidemedim bu resim 30 metreden çektim,zomlalayarak,çiçekleri gayet güzel gözüküyor.

Not:Yarın İstanbulda olacağız,Magazin basını varmış birde arıcı çagırdılar kıramadım kendilerini.Arıcı olmak zor işte çagırıyorlar.Yaklaşık 20 kişi olacagız,Trakyalı,Murat Akın abimiz,Murat Çakır,Murat Döner,Oktay,Kaptan,Beyaz kovandan sait,İlhami abi,Bahtiyar abi,Doktorumda geliyor,saglıgım önemli,yarın bakarsınız gerisine.Kadıoğluda vardı galiba?::)))

5 yorum:

  1. Kalimera my friend Ali Türk! with plastik you don't have problem with the internal humidity?

    YanıtlaSil
  2. Ya Ali kardeş aklım karıştı naylon sararsan nem olur dediler ve ekliyolar soğuktan deyil nemden kork eee millet çokmu konuşuyo bazen bildiğinimi yapmak gerekir.selam ve sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. kalimera,hello chaniabee .My bees working everyday so bees not make a cluster.
    Wen I open the hive I dont see humudity.

    With best wishes.

    YanıtlaSil
  4. Bizim buraları resim ve filimlerde görüyorsunuz,7 aralık 2007 de arılar yavru uçuruyordu,yani salkım yok.Arı çalıştığındada zaten rutubet yapmaz,öyle olsa yazın su içinde olurdu.Başka bölgelerde rutubet yapabilir,bir de benim kovanlarımın kapak saçları yok,mecburiyetten koymuştum,yıllardır da böyle kaldı gitti.Bir zararınıda görmedim.Başka yerlerde 4-5 ay salkımda kalıyor,bunu dikkate alın,bizde 1-2 ay salkım çok zor olur.

    2:12 PM

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Ali Bey Ana arı gözükmesi için çektiğiniz fotolarda ben bir türlü ana arı göremedim.(daha yeni başladım arıcılığa)eğer zahmet olmazsa bir işaret verseniz...
    teşekkürler...

    YanıtlaSil