31 Aralık 2007 Pazartesi

ANAARI VE BAŞINDA DÖNEN DOLAPLAR 1

Bu haberi yayınladım,yayınladıktan sonra resimlerin sahibi benim resmimi kullanamassın dedi.Öyle zormuş ki acemi resmi bulmak nereleri araştırdım yok.Selahattin abi resimleri niye kaldırdın dedi,dedimki öyle gerekiyor fakat şimdide acemi resmi arıyorum,dediki bende çok,kursiyerlerimin resimlerini atayım at dedim.
Daha önceki resimde 30 memede 10 tane tutmuş,ve yüzlerce ana üretimi vardı,yukardaki resimdede ilkez larva transferi yapan kursiyerleri görüyorsunuz.İlk olmalarına rağmen bayağı başarı var.Buradakiler arıcı bile değiller,kursa gelmiş tam bir amatör hepside.
Ana arı arıcılık için en önemli konulardan biridir.Burada bir arıcı anlattıgına göre canter kutusuda olmasına rağmen,kutuyla dahi ana üretimini başaramamış gözüküyor.Burada hele yüzlerce ürtim yaptım diyen birini gösteren bir resim yok.Ana arı işi çok pilanlı yapılan bir iştir,burada açık şekilde pilansızlık var nelerdir.İlk önce çıtanın bir altına bakın toplam iki çıta arıya verilmiş 30 meme,arılarda zaten geregini yapmışlar biz ancak bu kadarına bakabildik mesajı vermişler zaten.İkincisi anaarı üreticileri memelere bir hafta sonra gidip bakmazlar,ne yaparlar daha ilk gün tutup tutmadıgı belli olur vakit geçirilmeden boş memeler larvalandırılır.Çünkü zaman o kadar önemlidirki bir kaç posta üretim yaptınızmı sezon biter.Yoksa yüzlerce anaarı üretmek lafta kalır.Zaten anaarıda üretildigi yok,amaç anaarı üretiyorum demek ve anaarı üretenlerin anaarılarını satmaktır.Nasıl olsa şimdilik çok kişli yiyor ama bundan sonra zor olacak.
Bu çıtada iş biraz toporlanmış gibi gözüksede,kovana göz atarsanız 5 çıtalık kovana 90 adet meme veridigini göreceksiniz.Ama anlatıma geldimi en güçlü kovanda ana üretilir fasıfları şöyle olur,bir şürü doğru,işin içine yansımaz.Lafla her şey oluyorda iş gerçege geldiğinde ayna böyle karşınıza çıkarişte.
Oran gayet güzel ilk defa larva tranferi yapanlar,kursiyerlere ait bir resim.
Bu resimde benim ilk larva tranfer resmimdir,25 memeden 19 tane tutmuştu,arşivleri karıştırırsanız bulursunuz.Burada ki daha önceki resimde,anaarı üretimi yapmaya başlamış birine ait bir resim vardı,larvar tranferi yapılmış ve taaa memeler kapanmış,ve vatandaş kafes takmaya gelmiiti.İşte o tür resimler bulmak zor.
Bu kadar geç gidilip birde kafes takıldıgına göre 9-10 gün olmuştur,memelere kafes genelde 10 gün sonra takılır.Ve kafesli üretimler gelende suni dölleme yapılacak anaarılara takılır,normalde anaarı memesini kutuya verip orada çıkması sağlanır,yoksa eşleşmemiş anaarıların kabul edilmemeleri söz konusu hemde oran çok yüksek oluyor.En iyi yöntem meme kutuya verilecek ve anaarı kutuda çıkacak.Bu yazıları niçin yazdıgıma gelnince bir haksızlık ve yalan gördümmü dayamnamıyorumBirde ülkenizi sevin vatan millet Sakarya laflarına acayip takıyorum kafayı.Biri çıkıyor ülkemiz kalkınsın diyor,onu sevelim diyor iyi güzel,seni hiç kimse zorlamadı yüzlerce anaarı ürettim diyorsun oda güzel üretebilirsin,Sonra bir araştırıyorum ki bir sürü anaarı teşvigi kullanmış,yüzlerce anaarı üreten niye anaarı alsınki başka yerden,bunun neresi doğru.Bir yerde bir terslik vaarrr hemde çokkkkk.
Larva tranferi yapıldıktan birkaç saat sonrası bile öğrenilir tutup tutmadığı.Bu bir günlük bir tranfer,cumartesi yaptım pazarki durum bu,tutmayan varsa hemen tranfer yapılmalı,çünkü hele yüzlerce üretim yapacak biri hiç bir kutuyu boşa harcayamaz.Derhal boşları doldurur,anaarı memesi 9-10 gün oldumu kutulara aktarılır.
Bu meme iki gün sonrasına ait,arı sütünü memelere sulu tranferde kullanmak için kullanıldı,sulu transferde tutma oranı çok yüksektir. Yanyana çektimki arı iki günde ne kadar süt veriyor görülsün diye.Kısmetse bu bahar daha profosyenel çekimler yapacağız.
Daha sonra 10 günlük olan memeler çiftleştirme kutularına verilir.
Arıcılar bu tür olayların üstüne gitmeli,bu anaarı destekleri bir çok kişiye nemalanma kapısı oldu.Al 5 ytl ye anaarıyı,devlet 15 ytl sini karsılasın.Ondan sonrada deki ben anaarı ürettim kaça satarsan kar,anaarıcının parasını zaten devlet karşılıyor.Birde Gerçek anaarı üreticileri var,onlarda mağdur,adam kaliteli üretmeye çalışıyor,öbür tarafta,sıradan üretim yapan birde hiç üretmeden fatura kesip faliyet gösterenler var.Şimdi terörüstlere bakıyorum,ülkemize maddive manevi zarar veriyorlar.Şimdi ben vatanımı seviyorum sizde sevin diyenler ne yapıyor evrakla devleti soyuyor.Bu işleri biz arıcılart ortaya çıkarmalıyız,nasıl vucudumuzda bir hastalık var onu tedavi ediyorsak,bunlarıda tedavi etmeliyiz.Tedavi sorunu çözmedimi ne yapıyorlar,gidip ameliyat oluyoruz,urmu kismi ne varsa kesip atıyorlar.Bizde içimizdeki hastalıklarla mücadele etmezsek,çark dönmeye devam ediyor.Bu çarkları durdurmak bize düşer,İnsanlar yaptıklarından hesaba çekilecegi gibi,yapaları gerekenleri yapmadıkları içinde hesap vereceklşerdir.Bu yazıyı okuyan ve bu işleri yapanlar artık bu kadar rahat etmeyecekler,bu tür haberleri kaydediyorum ve arşivliyorum,lazım olacaklar.Zamanı geldiginde kullanılacaklar.Ve sadece kendimde tutmayıp,bir kaç kişiyede saklamaları için gönderiyorum.Bu olayın sadece ufak bir parçası.Böyle bir yerde arıcılar kendi anaarılarını kendileri üretmeliler.En garantili iş budur,hiç kimseyede güvenmeyin bende olsam,işin içine maddi şeyler girdimi hak hukuk bitti.Şimdi devlet ne yapsın siz söyleyin.Yeni bir yalansız yıl istiyorum.
Not birisi benim resimlerimi kullanazsın dedi resimleri kaldırdım

Siyah yazılar eski haberin yazıları kırmızılar yeni eklendi.Kırmızıları parentez olrak düşünün.Haberde isim olmamasına rağmen biri bana yazıldı diye üstlenince,demekki diktigimiz elbise ona tam oldu,başka gocunanda olmadı.

5 yorum:

  1. "Bir yanlş olay karşısında konuşmayan dilsiz şeytandır"
    sen bunu aşmışsın tebrik ederim.
    herhalde uyarmak istediğn ana üreticileri ve kirli ticaret yapanlar nasiplerini alırlar.

    YanıtlaSil
  2. Ali merhaba; Bu konuda yerden göğe kadar haklısın, zaten ne çekiyorsa bu ülke iki yüzlülerden çekiyor. Allah bizi onlardan korusun, hep beraber arıcılık sektöründe ki bu insanları açık teşhir etmemiz lazım. Biz arıcıların kimseye vefa borcu yoktur. Arının iğnesinin acısını bizler biliriz. Hiç kimse bizlerin sırtından ter dökmeden kazanç sağlamasına müsaade etmemeliyiz. Kendini arıcı gibi görüp internette yazı yazan bir çok kişi maalesef yeni başlayan arkadaşların yanlış bilgilenmesine sebep oluyor. Bu tür yorumlarla onlarında doğruları öğrenmesi lazım diye düşünüyorum. Ülke arıcılığı üzerinde oynanan oyunlar artık bozulmalı...Sana tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  3. Haksizliga ve sahtekarliga boyun egen herzaman haksizlikla yuzyuze gelecek ,Hak istenmez alinir, bunu yapanlara dersini verin .

    YanıtlaSil
  4. Yazı çok güzel.Herkes katılıyordur muhakkak.Beyaz kovanda yazarkende buna benzer konulara değinmiştim.Yaşadığımız ülke bir gemidir.Batarsa eğer;batışını seyredenler,batmasına azda olsa katkıda bulunanlar,herkes çalıyor azcıkta ben alsam nolcak diyenler,uyuyanlar hep beraber dibi boylayarız.İnsanlarımız başkalrının hataları deşifre edildiğinde alçağa bak demeyi seviyor.Pikniğe giderler yerin pisliğinden şikayet ederler,fakat giderken kendileri çöplerini toplamaz bırakırlar.

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar anaarı teşfiği yasal haktır,herkes alabilir.İş bu noktada yoğunlanlaştı,ben yasal hakkımı kullanırım kulanmam mevzusunda işler karışıyor.Bende yazıda zaten anaarı üreten birinin anaarı almasını yadırgıyorum.Damızlık desen bir kaç tane olur,anaarı üreten birine sordum tkv den 3 tane damızlık almış.Yani anlayacağınız evrakları tamamlayın,bal teşvigimi alacaksınız gidin alın,anaarı teşvigimi alacaksın evrak tamamla gerisi sorun degil.Bu gidişle bu yazı burada kalmayacak.

    YanıtlaSil