1 Aralık 2007 Cumartesi

BAMBUS ARI KOLONİSİ

Şile Esenceliköyünden,bir bambus arı.Balığa gittiğimde çekilenlerden.
Banbus arısınn plastikten bir kutusu var,dışı karton,bu resimde görünende giriş çıkışı ayarlıyor musluk tamamende kapanıyor ,bir kaç kademesi var.

Yuvanın üsten ve kartondan çıkartılmış hali.Bu koloni iki parçadan oluşuyor kartonun en altındaki bölim ise su dolu ve yukarki bölüme rutubet oluşturması için.

Üstteki resimde başkanımız Kadir beyin işaret ettigi yerde suyu üst bölmeye uçuracak fitil diyeyim,suyu emip buharlaştıran yer.

Bu üst parçanın içinden rutubetin kuluçkalık yanına iletildigi nokta.

Burası sol dip polenli kek verilen yemlik ve ortada bulunan ve sonmuş haldeki bambus arısının kuluçkalığı.

Bu resimde kuluçkalık yemlik arıların dıkılarını bıraktıgı yer bütün olara görülüyor ve nem girişi.

Kuluçkalıgın üstünde ilginç bir malzeme var pamuksu bir şey,ve her tarafı delik delik.Bambus dışardan gelip bu deliklerden yumurta bıraktıgı kuluçkalğına ulaşıyor.

Toplam 50 adet arı 100 ytl.imiş.Seralara 2 ay yetiyormuş 50 adetlik bir bambus kolonisi.

Şimdi tek tük gezenler var,kocayemişleri filan acayip ziyaret ediyor,bunlar anaç olanlarıymış.Ahmet Birbilen abimizle konuşurken dediki Bursa'da anaarı konusunda sunu veren Halil İyinar bu bambus konusunda 4 yıl eğitim almış.Bu böcek o kadar önemliki,biz kullanamıyoruz işte.İsrail 30 yıldır ülkemizden toplayıp götürüyormuş,iki yıl önce çıkan kanunla bu toplama ve yurt dışına çıkartma yasaklandı.Şimdi düşünün bu arıdan bir tane tutup bu kutuya koyun ve bir koloni oluyor,seralara tarlacılarını veriyorlarmış.


Kutuyu aç say 50 tane girdimi kapat ve al 100 ytl.anaçlar sizde üretmeye devam edin.Her tarafta o kadar eksigimiz varki sormayın.Ben burada noktayı koyuyorum,konuyu dağıtacam gene.Bizlei bu konuda bilgilendiren Kadir Gürkan beye teşekürler.Bu işin eğitimini alanlar yatsın bakalım,mezarda anlatırsınız ben devletin imkanlarıyla şu egitimi almıştım,orada hiç kimseye söylemedim,melekler size anlatabilirmiyim diye.

2 yorum:

  1. Ali abi bunu biz üretemez miyiz?
    Nasıl olsa bu arılar doğada boş boş dolaşıyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Zaten üretelim diye yayımladım,şu an dogada dolaşanlar damızlıkmış.Ondan bir tane buna koyuyorsun,kutuya yani.Baharda burada çogalıyor,Sen tarlacıları habire satıyorsun.Alanlar serada kullanıyor,bu gün bu sereda yarın kapatıp başka seraya götürüyorlarmış,hormonsuz üretim için.

    YanıtlaSil