1 Nisan 2008 Salı

29 MART CUMARTESİ ÖĞLEN,VİZE

Trakyalı Şenol.Yeni atölyesindeyiz sandıklar bitmiş herkesin gözü aydın.Sandık diye diye hasta etmişti artık diyyemeyecek.Önceki atölye küçüktü burası bayağı büyük bir yer.
Herkes sandıkları görünce maşallah dedi.
İnsanın arıcılık yaparken bir atölyesinin olması çok güzel olmalı heralde.Ben aralarda romanlar gibi yersiz yurtsuz işleri götürmeye çalışıyorum,yerimiz yok ama çadırım var abe yav::)))
Maşallah gerçekten harika bir manzara.Çok az işleri kalmış,bende daha degişik resimler var onları kullanmadım Şenola gönderdim kendisi anlatsın kovan özelliklerini::)))Abi daha ben yayınlamadım gene yakaladın dedi::))
Arılığa geçiyoruz,buradaki malzemeleri şu an kullanmıyor,20 çıtalı bir kovan.
Petekler takılı,hazır bekliyor üretilecek analarla bölünüp içine gelecek arı ailesini.
Doktora verdim bir çıta bak petek nasıl takılır öğren diye.Doktorumunda kovanlarında yamuk yumuk bu çıta gibi dümdüz petekleri var kovanda::))

Sanki haber yapacak gibi resim çeken biriside var yanımızda::))
Bu resmi resim çekme eğitimi için koydum.Açılar çok önemli burdada arılar uçarken çektim ama arı gözükmüyor.Bir üst ve alt resimlerede bir bakın.
Sepetlerdeki hareket fazlaydı,uçuşları da güzel.Şenola bir soru sordum dedimki sepet tıka basa dolu kaç çıta gelir.Dediki abi en kralı 5 çıtayı geçmez bu konu bazen soruluyor.Bu bilgi arı fiyatı ve kaç çıta gelir önemli.
Büyük şef Murat Çakır postu attı sepetin önüne.Çek bakalım çek.
Sepet pazarlıgı başladı,aslında acayip espiriler var ama burada yazmak iyi olmaz be.
Şu kadarını söyleyeyim Şenol sepet iş degil diyor doktora::))Bu esnada Pınar Hisardan telefon geliyor nerdesiniz diye.Şenol diyorki abi geliyoruz,yoldayız yola bakın::)))Adam orada heyacandan kıriz geçiriyor biz yoldayız bekleyin.
Pazarlık devam ede dursun,ben arılarıda gözden geçiriyorum,beşlik sandıklara aktarılmış arılar daha iyi gelişsin diye.
Bu şenol'dada benim gibi hiç akıl yok.En iyi sepeti doktora hediye etti diyorki abi öteki sepetler yola gitmez,yolda mafolursunuz.Yav sanane yolda mafolursa olsun,görsün ebesini dedesini sepetçiligide öğrenirdi hiç olmazsa::)))
Doktorda diyorki ben parasız sepeti kabul etmem,haydaaa büyük olmasa iki tane çakacan adam hem büyük hemde doktor diplomasıda var.Şenol'da bende satılacak arı yok dedi para vereceksen başka kapıya restini çekince bizim diplomalı bir kaç tane çakılmış gibi oldu zannedersem::)))
Arılık sepetsiz olmazmış,atadan dededen kaldı diye ilerde anlatır heralde doktor bu sepeti.


NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

3 yorum:

  1. seneler önce Mardinde çay bahçesinde bir iki çay içtim kalktım garsona dedim borcum ne kadar? borcun yok abi dedi. İlk kez geldiğim bu şehirde hemen etrafa baktım bir tanıdıkmı var diye yoktu. Dedim yahu beni tanımazsın niye para almıyosun? garson dediki bak arkadaş çay kaç para, şu kadar, şimdi ben senden bu parayı almayacam ve sen bunu hep anlatacaksın. Şimdi söyle bakalım çay sana kaça maloldu. İşte Şenol kardeşimden de böyle bir kazık yedim.

    YanıtlaSil
  2. Resimler ve paylaşım çok güzel eline sağlık.Yalnız dikkatimi çeken bir ayrıntı var o da kovanlarınnın o güzellğinin yanı sıra renkleri de ilgimi çekti ;) ne de olsa Sarı-kırmızı ;)

    YanıtlaSil
  3. Şenolda can cin conlu çıktı.Ama orada sarı lacivertte var onuda bir zahmet görüver.::)))

    YanıtlaSil