17 Nisan 2008 Perşembe

BU AKŞAM TÜM KAPAK TAHTALARI BOYLANDI

Anaarı üretimini ilk defa yapanlar hemen pes etmesin.Ayrıca başarısız olduklarınıda yayınlasınlar hatalarını bulalım.Arkadaşlarımızdan İsmail Taşer ilk transferde başarısız oldu.Fakat hemen vaz geçmiş gibi.Hatası bu işi ilk yapanlar açık yavru bırakmamalı.Şüpelenirseniz kapalı yavruyu bile alın.Arı sizin verdiginiz larvalara mahkum olsun.İsmailin hatası buydu ve hiç tutturamamış.Aramızdaki konuşmada niye iyice incelemedin dedim dediki arı çok hırçın,ikinciye gittiginizde o kovan daha hırçın olacak,işi ilk seferde bitirmelisiniz.Birde incelediğimde başarısız sayısı çok az,ilk yapanların başarı oranı yüzde doksan beş gibi.Yukardaki resmi görmenin mutlulugu çok ama çok büyük.Hele benim gibi alley metodunda 2-3 sefer başarısız olupta,yapmış olduğum ilk 25 transferden 19 tanesinin tutmasını nasıl anlatayımki.Bir kaç kere mos mor olmuşunuz.Sonra kovanın başına gitmişiniz ulan gene bir terslikmi var diye hadi bismillah:::)))Üzücü olanlardan biride doktorumun anaarısı janterin içinde ölmüş.Çok üzüldüm,sevdiğim insanların başarısız olmaları beni üzer onları ben kendim gibi hissederim,parçam olarak görürüm.Dostluğum çok iyi,ama kendine benide kimse düşman etmesin düşmanlığımda çok fenadır.
Bu işi başaranlarda insan.Pes etmek yok,önünüzde bir sürü örnek var.Destek alacağınız bir sürü kişi oldu.Yıllardır bazıları bu işi yapıp saklanıyordu. Şimdi bakmayın bu işlerin ayak altına düştügüne.Murat Çakır'ın cümlesini buraya yazmam mümkün degil.Bunu başarıp yayınladım filimleri,öyle bir cümle söylemiştiki,bu işleri saklayanların hepsine gitmiştir::)))Ama şu yapmış oldugumuz basit görünen iş aslında ıslahtır.Kötüleri yok edip,iyilerler yola devam edecegiz.Ama ilmi olarak bizim ıslah çalışması yapmamız imkansız.Çünkü bu işleri yapabilmek için labaratuvar ve genetikçilere ihtiyaç var.Şimdilerde birileri çıkıp biz şunları yapacağız diyorlar,Gene Murat Çakır'ın tespiti çok güzel.Şunları şunları yapacağız diyenlerin abi şimdiye kadar ne yaptıklarına bakacaksın demişti.Biz çok şükür diplomamız yok ama çogu kişiye örnek olduk,belki geriden gelenler bizi sollayıp gidecekler,iyi niyetle çalışanların yolları açık olsun.

Bu yazıyı yazdıktan sonra tekrar anaarı yazımı tekrar okudum.Dediklerimi yapın başarısız olmak imkansız tabiki bence.Yazının linki sağ tarafta ama bazısı genede soruyor.Anaarı üretecek olanlar bir daha göz atsınlar bu yazıya.

http://ben-gittim.blogspot.com/2008/01/anaari-retimi.html



Not.Antalya'dan Hayati İnalp.Yorum yazmışın,yayınlayayım derken yorumunu yanlışlıkla sildim.Yeniden yazarsan yayınlayayım.Yalnız anaarı yazısı,yorum yazdığın yerde yazı halinde resimli anlatım sağ taraftaki linklerde var.

Sandıkların kapaklarının tüm parçaları burada.300 parçayı geçik. Bu akşam hepsini elden geçirdim.
Biraz daha kurusunlar,sonra kalınlık ve tam boylama yapılacak.
Bir anaarı mememiz vardı onu atladık arada.Geçen cumartesi ilk o kovana daldım.Memeyi hala bekleyen arılar var dipten zarar vermeden kopardım.Arkadan baktım pupayken ölmüş hayret. Daha sonra başka yumurta verdim olmadı bu günkü kontrolde yalancı anaya kaçmış o memeli kovan.Bu yukardaki resimde görülen memelerde yeni bir anaarı çıkmıştı eşleşmeden dönemedi sanırım.O kovana verdiğim yumurtalardan üretilmiş memeler.Boyadıklarımı bozdum,sütlerinide yedim.
İki memeden çıkan "arı sütü"Bu sene ilk defa yedik,gerisi gelir artık.

Bu memeyi bıraktım,birde aşagıdaki resimin en altında olan memeyyide bıraktım.
İki meme bıraktım,en genç larvalar bunlardı.Hatta kapanınca birini alabilirim.
Dün aşama ait burdan aşagısı,dün akşamdan.İş çıkışı aceleyle pelitliye gittim. Tabi bu sefer körük ve fıs fıs yanımda birde sonradan Feti geldi resimleri o çekti.
Katı indirip aradaki elek telini aldım.Arıları birleştirdim.
Yukarda anaarı olmayınca peteklere işlem yapmamışlar.Ama örülü petege şurupları taşımışlar.Ama ben kapagı açınca acayip kanat çırpıyorlardı.

Bu resimde bu güne çekildi kattada artık petek örmeye başlamışlar.Hafta sonuna kadar tüm çıtaları örerlerse,bende hemen anaarı kutularına örülü arılı ve yumurtalı çıtaları verip seri üretime geçilecek::))
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Sayın Ali Türk:
    Parmak izini neden gösteriyorsun millet parmak izi uzmanımı?
    birde o yeşillikli şurupun tadı güzel olsa gerek
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Sayın bakanım ben pes etmedim olumu öyle şey yarın transfer var inşallah bu sefer olacak Allah ın izniyle
    selamlar

    YanıtlaSil