5 Nisan 2008 Cumartesi

BAHAR HARBİDEN BEN GELDİM DER GİBİ ERİKLERE BAKIN::))

Haftaya erikler yenecek olurlar şunlara bakın maşallah.
Hacı amca başlamış,o böyleken sever çekirdegiyle götürür.
Ben daha dokunmadım sadece gözlerimi vurdum,göz atmak nasılsa ondan işte.
Durumlar güzel arılarımın bir kaçı hariç,tüm çıtaları kapalı yavru.Burada şuna dikkat çekmek isterim, havaların aniden soguması,bu tür kovanların hızla yiyeceklerini bitirip aç kalıp ölme zamanı aman dikkat.Bu tür kovanlarının nüfüsunun büyük bölümü yeni,yiyci yani,havalar soguk ve yagışlı oldugunda tüm kovan yiyici konumuna geçiyor ve stoklar bitiyor,yavruya yatan arı çok dikkat istiyor.Ben bu gün gözlemlerim oldu bazı arılarda gram bal yok,her hafta veriyorduk geçen hafta vermedik,bazıları ölüm sınırına çok yaklaşmışlar.Yukarda gördünüz arı tamamen sıkışmış,altaki çıta onun yavrulu çıtası.
Bu arıda hem bal yok hemde tüm çıta baştan sona yavru dolu.Burada bazı arkadaşlarımıza tavsiyelerim olacak.Şimdi kovanı kalabalık görüp arı yumurta atsın diye yeni çıta verenler var,bu çok yanlış arı zaten çıtayı baştan başa yavru yapmadıkdan sonra niye giriliyor çıta.Bir maç düşünün kafa kafaya,rakipde kovan içindeki çıtalar,zaten elindeki çıtayı saramayan arıya bir çıta daha ver.Arıyı sardıgı yerden geri çekmek olur.Sırf onun için yükledim şu resimleri,yukarda arının şıkışık hali,bu yavru alanını gösteren çıta,aşağıdada yaptıgım işlem bu arıya. Ortya bir çıta verdim kabarık,birde en dışa gene kabarık çıta.10 gün sonra zaten kapalı yavrular çıksın alt kat dolacak.Ama havalar hala sakat,onun için açılıp saçılmak çok tehlikeli,arınızı yiyeceksiz bırakmayın sıkışık olsun en fazla önünde sakal yapar,yani bir zararınız olmaz.
Tüm yerli anaarılar bu renkte .Yerli derken yerliyi ben diyorum bir arıya bu buranın yerlisi demek çok zor.Bir arının safını bulabilmek için bilim adamları kaç hat geri gidiyor,bizdede alışkanlık olmuş bazı özellikler varsa bu yerli demek.Bu konuda bilgileri araştırırsanız görürsünüz.Soy meselesi arıcılıkta ayrı bir iş,morfoloğmu ne diyorlar,bizimde lafa geldimi morfologlardan aşagı yanımız yoki::))).Adamlar bir gün yazdıklarımdan gına getirip,hepsi blog yapıp bildiklerini yayınlarsa gıcıklığına görün siz.
Bu resmi yayınladıgımda o gün bir arım anasızdı,bu yumurtalıyı vermiştim.Benim üstüne düştügüm ve deger verdigim bir anaarıya ait. Arşive haberi yayınladıktan sonra baktım bu hali 22 martmış.Yumurtayı gördügün günü sayıyorum 15 ilk günü es geçersek 14 günlük olmuş.
Verdigim kovan sadece o yumurtayı kabul edip başkada göz inşası yapmamış.Bu günlerde çıkması lazım,tarihine bakmadım resmi ilk yükledigim güne gidersem günlük yumurtaydı.Birde bu günlük kaç günde çıkıyor gözümle bir göreyim yarın gene gidecem.Henüz çıkkın degil.
Buda yukarda doğacak olan kızın anası::))Buda tam tamcı be::))Ekotip özelligi olanlara baktım alayında bu tip ve renk hakim.Bu anaarıyı bir senedir görmemiştim.İlk anaarıları bundan üretecem nasip olursa inşallah.
Her taraf karahindiba çiçegi.Akşam üzeri bu çiçekler kapandı,ben kapandıklarını bilmiyordum.
Her gözde iki üç yumurta var.İşçi arıda fazlalık yumurtaları alıp atıyor heralde keşke bekleseydim ne yapacaktı.
Bu arı zayıf.iki çıtaya yavru atmış.Geçen sene eylülde bu arılar bu kovanın anaarısını degişmeye kalkmıştı,kışada zayıf girenlerden.Bu da yerliydi.Ana genç ama asker yok,işin garip tarafı bu gün çektigim resimle yüksek çözünürlükte degil.Tüm resimler mafoldu bu nedenle.Resmin kalitesi çözünürlükte.400x600 bu kadar oluyor.Demek istedigim anaarı boş gözlere yumurta saydırıyor. İşçilerde bakamayacakları yumurtaları alıp artıyor.
Bende hemen silkeledim yavrulu iki çıtasını aldım.Ful çıkmak üzere olan kapalı ve ayrıcada biraz arılı çıta verdim.alanıda daralmış oldu fazladan bir çıtadaha eksilmiş oldu.
Yabani zambaklar,ve mor sümbüller.
Sümbülde bir arı,ama çözünürlük sakat.Çok güzel yakalamışım ama bence yetersiz.::((
Sıgırlık oğullarının ikincisinin anaarısı.Muğla olma ihtimali yüksek.Sümbül dolu her yer.
Makinanın ayarına uyandıgım an,ama akşam eve gidiyordum.
İşleri tam bitiremedim kayıtta tuttuğum için 10 kovan yarına kaldı.Ama durumlar süper diyebilirim.

4 yorum:

  1. Sayın Ali Türk:
    Arılar dışarıdaki bahara ayak uydurup yumurta sayısını hızla artırırlar bu arada bal ve balözü dengesi bozulur. arıların bir deyimi vardır.

    'kuvvetli arı nisanda ölür'

    Şimdi tam arıların dikkatli sıvı besleme zamanıdır.

    YanıtlaSil
  2. MUrat abi deyimde heralde arıcıların demek istedin,bende bun u açıklamaya çalıştım.Benim arılarım bahara çıktı diye daha kimse sevinmesin.Geçen hafta kek vermedim arıların stokları bitik.Bir terslik olsaydı bu hafta arılara bir daha gidip beslemeseydim havada yagışlı ve soğuk olsaydı arılıkta arı kalmazdı.Sonuçta bakarsan bağ olur misali,bakmassan arılar mevta::))

    Birde şunu söyleyeyim,ben sıvı besleme yapamıyorum.Nedeninini sorarsanız,her gün arılara gitme imkanım yok,gitsende 60 kovanı saat 5,30 mesayi bitiyor,arılara ulaşıp şerbet yapmam saat 6,30 zu kesin geçer,bu saatten sonrada şerbetlemek ölüm gibi.Birde her gün::))

    Son olarak fondon şekeri veriyorum son kova kaldı,fakat arılar kek gibi alamıyorlar.Hele zayıf arı hiç alamıyor.Dün iki üç zayıf vardı kek verdim,seneye hazır fondona paydos edecem kim ne yaparsa yapsın.Bu sene ilk defa Trakya balı kalmadı elimde.

    Birde şimdi elimde furuktöz şurubuyla yapılmış 100 kilo kek var birde ona bakacam nasıl alıyorlar,ama baldan yapılan keki hiç bir şey tutmaz diyorum.Yani katı beslemeye devam::))

    İllede şurup veremiyorum diye bir kayide yok,kek türü yiyecekler uzun menzilli beslemelerde süper,keki ver bir hafta rahat et.Daha çok ver daha çok rahat et.

    YanıtlaSil
  3. Alicim durumlar iyi aman dikkat,beslemeyi yoğunlaştırmışsındır herhalde,bu zamanlanda günlük tüketim kaç kilodur onu sana anlatmama gerek yok sen bilirsindir,ama şurup beslemesi daha isabetli olacağını sana öneririm.Resimler ve sunumlar çok güzel,başarılı ve bol kazanhçlı sezon dileklerimle....

    YanıtlaSil
  4. Abi şurup verme sansım yok,kek vermeye devam,bu gün dünden kalanlara furuktözlü kek verdim.Önemli olan aç kalmamaları.Hepimize hayırlı bir sezon olur inşallah.

    YanıtlaSil