19 Nisan 2008 Cumartesi

HAŞAT OLDUM HAŞAT,BU MEVSİMİN EN KAPSAMLI ÇALIŞASIYDI BİTMEDİ.

Yahu kutuları unutmuşuz,akşam üzeri kutuları çıkardım.Hacı amcanın samanlıktalardı,bunlarıda boyamak lazım yoksa eriyor dışarda.Trakyalı abi boyaman lazım demişti,şimdi boyamak geldi aklımıza.Bu aradada millet manyak anaarı üretimine geçti,bu ne ya.Her kovana 80-90 100 meme yuh yani.Birde iki kişiyle görüştüm memelerin hepsini kullanmayacagız o kadar aşılama yaptığımıza bakma dedi.Madem kullanmayacaksınız bu kovanda üretilen arı sütü diyelim 100 gr.Şimdi bunu 30-40 memenin paylaşması başka,90 memenin paylaşması başka.Buna dikkat edin derim gerekirse bununla ilgili bir makale var sonra atarım.Çünkü başka yerlere girip o linki şu an bulamam.Resimleri cumartesi gecesi yükledim yazılar pazar sabahına sarktı.Şu an saat 8,30 kavaltıdan sonra gene arılara gidecem.Haşat olmuşum daha iş bitmemiş.
Kutuların boyalı son görüntüsü bu,bunların boyasıda bitmedi.23 kutu var her birinde 4 anaarı konuk edebiliyoruz.
Balkon sosyetesi cumartesi arılıga giderken kutu açılarak anaarısı alındı.
İkiz üçüz yumurta atan anaaarının bulundugu kovana verildi.Akşam kafesi açtım birazdan bakacam neler olduguna.Buradaki ikizci anaarıyı çok şanslı be kendisi gibi ikiz üçüz hatta beşiz yapan bir kovana verdim.Bir kovanımız vardı uzun süre meme bekleyen memesi meşur oldu ama içinden anaarı çıkmadı.Yalancıya kaçmış,bende direk saldım o kovana hiç dokunmadılar kendisine,dolaşıyordu,bu gün onada bakılacak.
Ben kovanlara bakım yaparken ne zaman kaptın işçiyi anlamadım.Git başka yerde avlan kovanın içinede girilmezki,öldürdüm örümcegi.
Geçen sene bir kaç tane italyan kırması son üretmiştim Şile'de.Heralde F6 F7 filan olmuştur.Güzel gelişti dün kat koydum.
İtalyan melezinin çok ileri bir soyu melezin suyunun suyu olsun.
Dün bakımda ilginç bir kovana denk geldim.Her çıtadaya bal koymuş altına yavru.Diğer hiç bir kovanda bu durum yok,ayrıca iki çıta polen yan yana birini kata çektim anaarı üretiminde lazım olacak bir kaç gün sonra almak için.Tüm arılıktaki en ballı ve polenli kovan bu birde kata geldi anaarısıda yaşlı geçen seneden takipte bir başka özelligi daha var.
Geçen sene bir kaç sefer anaarısını degişmek istedi,bende asistana lazımdı memeli çıtayı onun kovana verdim bir seferde bozdum.Çıta ortasına tek meme yapıyor,böyle bir çeşit işte,bu sene bir kaç anaarıda bundan üretecegim.Bakalım kızlarıda anasının yolundan gidecekmi.
Arkadaşım Mehmet Yüksel geçen hafta yayınladıgım eriklerin resimleri eskimi diyor.Hee eski bak::))
Maşallah bu sene ağaç yıkılıyor.Hacı amcaya göre bir kaç gün önceki rüzgar çok döktü diyor.
Bol bol dün yedim,birde poşete koyup eve getirdim.İlk defa buralarda erik oldu nisan ayında.
Çok ratat gözükmemin nedeni hacı amca Gebze'de.::))
Maskenin önündeki cebede doldurdum.Kovanlareda çalışırken arada bir atıyorum::))
Öğlen yemek vakti köye gittim tost yaptırdım bakkala.Neden derseniz adımız mağazinciye çıktı.Bu kelimeyi söyleyen kişi bu işi gönülden yapanları üzdü.Birine şirin gözükmek için,toplatılarında diyorki magazinciler çok şey kaçırdı.O toplatılardakilerin hiç birinin bana verecegi bir şey yok.Yada şöyle diyeyim oradakiler size ne verdi,neyini paylaştı sizinle.Adamın bilgisayaranından bir filim seyrettik başımıza kakmadık şey bırakmadı.Adamın dedim,adamlarada ayıp ettim bu adamda olamaz.Artık insanların özel hayatlarıda kimlerin ne mal oldugunu gösteriyor,bence bu adamda olamaz.Bundan önce yazımda demiştim biz şunları şunları yapacagız diyenleri geçin,şunu yaptık buyurun dşiyenlere bakın.İzledigim filim dadanta 30 dolar.Buralarda olsada alıp kendisine hediye etsem.Linki en sonda verecem.
Anlayacagınız yemekte tost vardı,bahçede gezinirken at kestanesi çiçekleri vardı onu çektim.Ama genelde amatör arıcılar onlar bizlerin dediklerine bakıyorlar.Bizler olmasaydık geçen sene arı al bu sene anacılıga başla::)).Bu bilim eşekleri hep vardı bizde niye bunu ilerletmediler o zaman.O guruptan olmadınmı mağazincisin ne güzel.Bendeki filim sitesi dünyada yok,bir amatörün neler yapacagı tek tek filimlenip anlatılmış,ben her arılıktan dönüşü millet abi yeni filim varmı diyordu.Parayla aldıgımız filimlerde bu kadar bilgi yok diyorlar.Adam Bulgaristandan mesaj atıyor seninki kadar güzel olmayan filimler burada 15 yuro diye.Buradan ben bunu herkesin kullanımına açmışım.Kim ne derse desin bu ülkede arıcılıga büyük hizmet etmiş Murat Çakır,Halil bilen ,Ali Türk ve Mehmet Yüksel gerçegi var.Bu dörtlü mütiş bunu kimsede silemez.Gerisi bilgilerin bir kısmını devamlı sakladı.Bu işler yatarken olmadı.Sabah sabah iyi deşarj oldum be daha ben arılara gideceğim.Aslında söylenecek çok şey var bu kadarı yeter.
Geçen haftadan kat verilecekleri hafta arası soguk var diye bir hafta daha salladım.Katları almaya eski samanlığa gittim.
Samanlıkta geçen sene yaptıgım kaysı aşısı.Teneke içinde birde meyve vermiş,yer satılırsa hacı amcanın seyyar fidanlıgı.
Dalak takanmı arasın, asanmı ararsın,
Sallayanımı,durumlar güzel.Geçen sene çok zayıf kovanlarla girdim kışa çok şükür kayıpsız ikici senem.Şimdi ancak geliştiler kat atmaya bu günde devam edilecek asıl dalaklılar bu güne kaldı.
Bu kovanda kendisini bölen çuvalı aşarak yandaki boş çıtada çalışma yapıyordu,daha anaarıyı çagırmamışlar.::))
Nefis yavrulu çıtalar.
Bazı kovanlardan seçilmiş kapalı yavrulu çıtalar.
Her kovanda böyle baştan başa yavru olur,ama kapalısı harika gözüküyor.
Buda bir başka kovandan.Bakalım bu gün nelerle karşılaşacagız.Arıdan haberlere devam.Biz başkaları gibi kış boyu arısız haber yapıp,pat diye yüzlerce kovanla karşınıza çıkmadık her zaman neysek oyuz.Sizleri habersiz de bırakmadık.Görüşmek üzere hoşça kalın.
Birisinin bilgi sayarından izledigim filim.dadanta satılıyor herkese .Biz bir izledik her şeyi oradan kapmışız.Sizde alın izleyin her şeyi kapın ::)))
NOT:
Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

5 yorum:

  1. Ali;
    Okuduğum kitapta kraliçe değiştirmeye niyetli kolonilerin çerçeve ortasına ana gözü yaptıkları yazıyordu.Niyetleri kraliçe değiştirmek olabilir..

    YanıtlaSil
  2. Ali abi arılarının maşallahı var.
    Eriklerin resmini geçen sene çektin oltayı bekliyorsun değilmi.
    Abi bu kadar çabuk meyve mi olur,ne kadar kuvvetli yeşil rengi
    bakarken ağzım sulanıyor.
    Resimler güzel çıkmış,
    çalışmalarında başarılar
    dilerim.

    Selamlar saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Aliciğim maşallah arıların çok iyi yolda ,inşallah bu yıl sen ve senin gibi gerçek ve paylaşımcı arıcıların yılı olacak.

    Birde yukarıda ballı olan arının ırkını söylemedin,çalışma düzeni kafkas arısını anımsatıyor,kafkas melezi olabilirmi?

    bu meyanda çalışmalarında kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
  4. Abi meyveli agacı taşlayan çok olur. San kafana takma. Biz senden ço şey öğrendik ve hala da öğrenmekteyiz. İnternet keşke herkeste olsa. Arıcılarımızın senden öğrenecekleri çok şey var. Arıcılık yapanlala konuşuyorum. Adam daha ana arı üretmesini bilmiyor. Vallahı üç kovanım değilde kovanım olsa ben de üreteceğim. Sayende o kadar güzel öğrendik ki eli titremeyen her arıcı ana arı üretibilir. Benim şahsi düşüncem arıcılık kurslarında öğretmenler teorik arıcılık anlatacaklarına sizin geçen yıl yayınladığınız filmleri gösterseler tüm kursa gelenler arıcılığı öğrenecekler. Kursa gidenlere bakıyorum. Adamlar birşeyler öğrenmiş ama arıcıyım diyemiyor. Birilerini örnek almadan birileri göstermeden birşey yapamıyor ve cesaret edip arıcılık yapamıyor. Sayın Abiciğim taşlayanlara değil sana dua edenlere bak. Durmak yok yola devam. Allah senden razı olsun

    YanıtlaSil
  5. Abi benim arılıktaki arıların ne oldugu belli degil her ırk var diyebilirim bunların karışımından iyi olanları devam ettiriyorum.


    Ama en geride kalan arılarım şu an saf diye maçahelden gelen arılar.Onlardan zaten anaarı üretmeyecegim ama erkek üretiyorumki diger ırklara katkı yapsın,daha kaliteli anaarılar elde edebileyim.


    Birde bu arı iyi kızıda iyimi onuda deniyorum,yoksa iyi arıdan kötüde çıkabiliyor.

    Mehmetcim bol bol erik yiyoruz son diye bu sene heralde nisanda ikramda bulundu ağaç.


    Abiler siz şanslı arıcılarsınız.Ben yıllarımı verdim,anaarı üretmeyi geçen sene ögrendim.


    Bu gün doktor telefon ediyor derki.Hocam,buyur dedim gülerek belya kaldım yav arılıkta telefonlardan başım beleda.

    Janter işi tamam arı yumurta atmış pazartesi çanakları tarnfer edecekmiş.Ayrıca larva tranferide yapmış adam görmüyor ama tutturmuş uçuyorum dedi.Dedim utanmazsan birde milleri uygulayıver katıldı gülmekten.Bu adam hobici geçen sene arı bölmeryi bilmiyordu bu sene transfer yaptı.Talebelrim beni üzselerde durumları iyi götürüyorlar.

    Acemi arıcıya son sözlerimse titreyenlerde anaarı üretebilecler artık,sırada miller metodu var bunu yapamayan kişi olmayacak.Bu gün kısmetse başlattım çok yakında herkes anaarıcı olacak bu sistem hepsinden basit larva tranferi olmayacak sadece meme transferi yapacaksınız.Çok yakında aaz kaldı be,Sabır.

    YanıtlaSil