11 Nisan 2008 Cuma

BİR ALMAN SİTESİ,BAYAGI KARIŞTIRILACAK YERLERİ VAR.

Bu resmi görünce bayagı bir düşündüm.Bizim kılıç arıladan olsaydı ne olurdu::))
Böyle bir arılık gördünüzmü,hedefiniz bu güçte koloniler olmalı bakın bakayım arınız bal yaparmı yapmazmı.Bizde hastalık olmuş,ağıstos ayında 10 çıta arın varsa böl.Bahara o arı 2-3 çıta çıksın bal sezonu gelecek biz hala arı geliştirmeye çalışalım.Adamlar kışa arıyı 20 çıta sokuyor ve kovan tabi 100 kg bal alırsın.Bizde sezon başlamış güzelim çiçekler bir bir solarken arıları çogaltacagız::(( Bırakın arı kovanı çoğaltmayı,kovanınızdaki arıları çogaltın.

8-10 çıta arısı olanların buaralarda havasından geçilmiyor bu sıralar. Bu adamda arıları poşetle kapatmış,yani naylonla bu konu hep soru işareti olarak kaldı.Yada zayıf arılaramı kapatıyorlar anlamadım gitti.





Mesaj atmış ne diyor anlamadım ama bayağı resimler var.Birde çok güçlü kovanlarla çalışıyorlar.Biz bunları yakalamak için çalışmalıyız bizim arılarımız bu gücede erişmesi zor hemen oğula gider,ilk olarak arıların oğul eğilimi bitirilmeli bence.Mehmet Yüksel kardeşim sana iş buldum hayırlı olsun bu adam Alman ne diyor bize anlat::))Kesin önemli detaylar vardır.Ayrıca bana gelen mesajı sanada atayım tercüme et.Bu arada,Birileri diyecek nedirbee senden çektigimiz,senin tercumanınmıyız ::)))
Birde siteyi karıştırırken sır taragı buldum anında sır tamam::)) aşagıdaki linki tıkla ve izle.Bu sır bıçağıda olabilir.


Not. Resimler görüldügü gibi yukarda linki verilen siteden alınmıştır.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

5 yorum:

  1. Abi adamin kullandigi kuvvetli bir sac kurutma makinasi gibi birsey, sır ı aninda eritiyor.Gozlerde bal oldugunda petek gozlerı pek zarar gormuyor, Eger petek tamamen balli olmasa balli olmayan kisimdaki petegi eritme riskide var...

    YanıtlaSil
  2. Ali abi yukarda görünen Arıcı Dr.Liebig kendisi Doktor Uzman Arıcı benim yakınlarımda oturuyor.
    Dr.Horn da onun gibi Üniversitede
    görevli Doktor uzman Arıcı araştırmacı kendisiyle görüşdüm sayın Horn diyorki bizim yaptığımız da Arıcılık mı Avustralyada Dünyanın en bilincli Arıcılığı yapılıyormuş bunu bir Almandan duymak çok interesant.Arıcılık Kurslarını veren iki Doktor bunlar birbirlerini hic çekemeyen iki doktor.
    Bu fön saç kurutma fönü değil,plastik kaynağında kullanılan yüksek derecelere ulaşan fön,pratik görünüyor ama ben şahsen yüksek derecede balı bozmam.
    Kovanların yüksekliğine gelince Amerikada Şah dama oyununun adını verdikleri bir koloni yönetim sistemi bulmuşlar bundan 10 sene önce onu denemiş vatandaş ama pek
    başarılı olmamış kovanların yüksekliği pratik değilmiş onu yazıyor.
    Kovanların yüksekliğine aldanmayın
    burada 2 kat kuluçkalık 2 kat da ballık kullanılıyor.
    3 kat ballık sacmalık.
    Bu sitenin sahibini şahsen tanımıyorum ama bana 20 km uzaklıkta.
    Şeker tozu ile Varroa mücadelesi videosu var çok ilginc.Varroa tutunamıyormuş arının üstünde onun için yere düşüyormuş.

    YanıtlaSil
  3. Bilgile icin tesekkurler Mehmet Bey

    YanıtlaSil
  4. ali bey arıdan bal almak icin adamlar çin ordusu kurmuş bal zamanıda kuvvetli arı çok bal felsefesi bu kat olayı bence bir çok katlı arı yani iki veya üç analı üst üstte koleni sistemi bu sistemde alınan bal ile iki katlı seksen binlik koleninin balı böldüğün zaman aynı o sistemin hamallıgıda çabası mehmet beyin tespitide bu yönde sag olsun bizi bilgilendirmiş
    bende o plastik yapıştırma pürmüzünden var dün denedim sırlar ile peteğin ön yüzünü de bozuyor biz bu aletle tv şasesini tamir ediyoruz pürmüz bizimkinin aynısı kolay gelsin

    YanıtlaSil
  5. Ali kardeşim güzel konu yakaladın. Bu çocukların eğitimi ile ilgili Türkiyede bir ilki başlatarak bu yıl ilköğretim öğrencilerine kurs vermeye başlıyorum yakında yazarız bunları.
    Sır bozma aletine gelince bize uymayacağı gibi balın üzerine verilen yüksek ısı balda HMF yi yükseltir ve sağlığa zararlı, onun yerine benimde kullandığım elektrikli sır bucağı daha güzel ve kullanışlı. Almamyadan gedirttim Mehmet YÜKSEL iyi bilir o malzemeleri. iYİ ÇALIŞMALAR.

    YanıtlaSil