12 Nisan 2008 Cumartesi

12 NİSAN 2008,DURUMLAR İYİ,HAVA ÇOK SICAKTI BE YANDIM

Düldür artık yollarda,depoyu fulledim bayağı koydu be.16 ytl,bundan sonra 3-4 günde bir fullemek lazım.Dün akşam çıtalarını birimiştim kovanın .Bu gün kovanıda faliyete geçiririm diyordum yarına kaldı.Anaarı kutularına bu kovanda çıtalarına petek örülecek.Arılı ve yavrulu şekilde çıtayı bu kovandan alıp kutuya verilecek. Düldülde son fondon şekeri var.Üstünde furuktöz keki var.Fondonu bitirdim,zayıf arılarda sorun oldu furuktöz keke geçtim ama seneye kendi balımdan kek yapacam bu keki hiç bir şey tutmuyor.Belkide kışa girmeden yükleme yapmalıyız kovana bahara kadar kovanlara dokunmamak lazım.Bu konuda Mehmet Yüksel'i ben örnek alacağım siz ne yaparsınız bilemem.
Hafta içi arkadaşlarımın aman dikkat dedikleri parçaların en minikleri çok tehlikeli.Büyük parçada bu kadar tehlike yok.
Çakması kolay be,bir kalıp yaptım,zımba tabancasıyla işlem bitti.Keşke öteki çıtalarıda bu sistemde çakabilsek.
İlk etapta yaptıgım kovanlık kadar çaktım işler karıştı bakalım ne olacak.Hafta içi kapaklara geçecem ve bu aradada biraz kovanları çogaltayım diyorum.Kovano çogaltayım dediginde kovan hazırlanacak,çıta yapılacak,çıtaya petek ham alınacak peehhh bu ne be.
Erikler süper yenecek gibi oldular.Hatta yedim .
Şuraya bak,maşallah erik yıkılıyor yıkılıyor.
Hacı amcaya dedimki hacı amca geçen sene o kadar kişi getirdim,şu erikteki berekete bak dedim.Ne dese biliyormusunuz.Senin gertirdigin adamlar buraya kıtlık getirdiler dedi::))Filimde sorun olmazsa yükleyecem canlı dinleyin.
İbrahim bu ne biçim resim be.Canı yok o kadarda bal yedirdim makinanın tuşuna basamıyor.
Hacı amca bak otlardan çorba parası çıkacak diyorsun beni eriklerde görüyorsun,otlar gidiyor bak.(Hacı amca otları biçtirip balya yapıp satacakmış)Kalırsa tabi.
Geçen hafta bu kovanda sorun vardı ben dedimki arı zayıf ondan oluyor çıkmak üzere yavru verdim.Gene sorun devam ediyor.Ama sorunun nedenini bulduk anaarı sakatmış.
Bu resim yukardaki resmin parçası,yüksek çözünürlükte çekilince böyle kesip direk ufacık resmde ne var,büyütmeden görebilirsiniz.
Anaarının sağ ön ayagının ön bölümü yok.Yumurta atarken ölçemiyor mesafeleri.Daha önce bun un tartışması olmuştu,anaarı ayaklarında sakatlık varsa yumurta atacagı yeri ölçemez diye.
Bir kaç resim çektim.En netleri bu.Fakat ayagın yarım oldugu çok net şekilde gözüküyor.
Kovanların birinin örtüsünden kene çıktı,manyakmı ne be daha ilk sıcaklarda.
Öldürdüm be,ama zor eziliyor,paçalarınızı çaraplara sokun derim.
Geçen sene yaptığım can erik aşısı.Bu eriklerden kimse aşı tutturamadı ben tutturdum::))Hacı amcaya yaranılmazki biri doktor biride bu.İkisinden çok çekiyorum çok.(Hacı amca bu eriğin aşısını çok istiyordu)Ayvalarda çiçek aştı yaz geldi,türkü vardı ayva çiçek açtı yamı gelecek diye,geldi geldi.
Ayvaları ziyaret eden arılar,öyle bir saplıyorlarki kendilerini,nektar alıyorlar orada polen olmaz çünkü.
Fazlada gezemedim işleri bitirmem lazımdı yarına on kovana kat verilecek,birde yeni kovanların petek yapıştırması olacak.
Bir kaç resim daha var gerisini daha sonra resim sitesine atacam.Yarında güzel resimler yakalarsam iyi olur.
Verdiğimiz keklerin yüksekliğinden yararlanıp araya petek örüp birde yumurta atmış hatta larva ve ballar vardı sıyırdım.Erkek gözü yapmışlar veriyoruz boş çıta ona yapın be.
Geçen hafta verilen erkek arı çıtaları örülüp hatta yumurtalanmışlar bile.
Sadece kafkas vardı o boş çıtaya dokunmamış,demekki daha bahara çok var diyor.
Bu geçen senenin şampiyonu üç senesi doldu hala çok iyi,ama her an yarı yolda bırakabilir.Anaarım eşleştikten sonra malisef degişilecek.Yukardaki resimde de gene erkeleri basmış çıtayıda neredeyse tamamı örülmüş diyebilirim.Kendisi üst çıtadadır.Doktor bak bakam bu çıtada anaarı varmı,görmez ki,en iyisi sen gözlerini kolla bakma ::)))
Anaarıları senin göreceğin boyuttada çekiyorum,sevildigini bil.
Bu arı geçen sene bıraksaydım kesin beş altı kat olurdu.Şimdi yaşayanlar bile yaşamlarını buna borçlu.Bu yavru yaptı alıp başkalarına verdim ama acayip üzüldüm.Bu sene tamamen yerliye dönüş var kafkası kafamda bitirdim,sadece bir kafkasa erkek yaptırmam için tutacam.
Kalite aynı asalet gibi bir şey,Kangal köpegiyle,sokak köpegi,birmi.
Hala iki üç yıllık arılarım var,bunlar hiç degişmediler nasıl oldu ne yaptımda bunlar elimde kaldı anlayamadım.Kaliteli arınında kızı kalite oluyor ğeçen sene iyi bir arı oğula gidiyordu hemen anaarısını aldım 3 çıtayla başka kovana.Şimdi kızı aynı anası gibi yarın kat verecem.
Tüm kovanlarıma kek verdim ben şimdilik şurup veremiyorum,günler iyice uzadıgında şuruba geçecem.İş bitimi haşat olmuşum hacı amcanın torunu ibrahime dedimki,bir çay yapsın annen.Ben ortalığı toplarken,çay geldi kıştan beri biriken çöpleri yaktım,çay öyle bir iyi geldiki ne desem anlamayacaksınız bunu yaşayan bilir.Bunlar amca yiğen ikiside İbrahim ve ikisininde arıya alerjisi var.Yani bana yardım ederler bazen ama hep sıkıntı,bir ara bal süzmüştük evde o zaman hastanelerde gezdikti::(((
Feti bonus saçlarını kestirdi,resimlerişimdi o çekiyor.
Ordan burdan derken feti abi arıları yukarı ne zaman götürecen dedi.Anaa benim jeton düştü arıları fetiyle getirmiştim,bir ziyafet borcum var be.Yakındada arı taşırsak adam lazım,yüzümüz olsun,yarına ziyafet çekiyoruz.


Ben eve onlar yeni kovanı samanlıga götürdüler yarına bu kovan inşallah faal olacak.Bir katı 20 çıta aılyor yarın petek yapıştırıp bir kovan arıyı silkeleyecem ve aşırı besleyecem yakında anaarı üretimine geçecegiz.İlk olarak miller metodunu uygulayacagız ve herkes bu sistemi gözü kapalı yapacak,doktor bile bundan başkasına zor diyor.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

3 yorum:

  1. bahar gelmiş iş başlamiş arı adamı böyle çalıştırıyor işte araştırmacı çalışmanla yogunda çalışıyorsun kolaygelsin... çayda güzel olmuş hafiyet osun çıkardıgın yerli analardan gönderirsen memnun olurum .
    allahın selameti üstüne olsun

    YanıtlaSil
  2. millermiş kullanamadığınız janterler itina ile kullanılır ve tarif edilir be yav:)

    YanıtlaSil
  3. Ne günlere kaldık,şimdide anaarı üretimine başlamış.

    YanıtlaSil