3 Nisan 2008 Perşembe

İLK FONDON ŞEKERİ YAPILIŞI VE RESİMLERİ

Şekerlemeyi denedim 250gr şeker, 55ml su ve küçük bir limon tuzu kristali kullandım. Eğer limon tuzu toz halinde olsaydı bir çimdik koyardım.

Tatlı kaşığının içinde olan limon tuzu kristali. Bütün malzemeyi karıştırdım. Yarım ateşte ocağa koydum. Yapışmaması için ocağı fazla açmadım. Konserve derecesiyle kaynayan karışımın ısısını kontrol ettim



117 dereceyi bulunca ocağın altını kapadım.

Mikseri metal kapta kullanamayacağım için(metal kap çizilir) karışımı plastik kaba aktarmam gerekiyordu.

Bunun için kaynak karışımın biraz soğumasını bekledim. Karışımı plastik kaba aldım. Mikserle düşük devirde çırptım. Zaten karışım soğudukça ağdalanıyor ve çırpması güçleşiyor. Daha sonra çırpmayı bıraktım ve küçük bir plastik kabın içine koydum. Isıyı kontrol ettiğimiz için şeker yanmadı ve beyaz görüntüsünü muhafaza etti.

Bu arada kullandığınız malzemeleri (kaşık,tas,tencere) derhal su dolu bir kabın içine koyun. Çünkü şeker zamk gibi çok felaket yapışıyor. Temizlerken problem olmasın!




Tadına gelince; kaplarda kalan karışımı bolca yedim. Tadı hiç fena değil ama bir süre sonra içiniz bayılıyor. Arılara afiyet olsun!


NOT:


Arı dostu kardeşimize teşekür ediyorum.Hiç bu kadar kolay haber yapmamıştım,fotolar ondan,yazılar bile kendisine ait.Kim olduğunu sormayın ip ucu falan yok,ipin ucunu verdikmi sonunu getiriyorsunuz::)))


Ama arıcıların bu deneme çok işine yarayacak.Sarı tabaktaki haliyle bile poşetleyip iğneyle bir kaç yerinden delmeniz arıların fondonu rahatlıkla almasını sağlayacak.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

8 yorum:

  1. Ali bu karışım güzel olabilir ama en önemli noktayı gözden kaçırmayın. Bu şekilde hazırlanan yiyecekler arılarda sindirim sistemini bozar ve NOSEMA başlar. Mutlaka bu kaynatma olayı benmari usulü olmalı.

    YanıtlaSil
  2. Bu fondon şekerini Arılar nasıl alıyor.
    Yapılışı da baya basitmiş,paylaşım
    için teşekkürler Ali abi.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Good day! File Ali Türk . This food for bees, I think it is one of the best dishes!
    Beware the period storing honey! Because store small amounts in honey and are likely to detect sugar in the honey!have a nice day!!!

    YanıtlaSil
  4. Ali abi paylasim için tesekkurler. Bu karisim soguyunca bile sanki akici duruyor. Fondan sekeri gibi kati degil sanirim...o yuzden arilara veririken tabagi ters cevirerek vermek riskli duruyor. Birde bunu arilar yerken gorsek cok daha guzel bir haber olacak.. Cunku bazi supheler var gibi..

    YanıtlaSil
  5. Selahattin abi bu karışıma yurt dışında CANDY şeker diyorlar yanılmıyorsam.Ve benvari usuldede bu dereceye çıkarmak bana göre zor.Yaparken aldığımız tarifte diyorlarki 117 dereceyi geçmeyecek.Demekki 117 derecede yapıldığında arılara zarar vermiyor.Chaniabee poşetlerken sıvı girip öbür taraftan koyu çıkıyordu demek ki oradan geçerken malzeme çırpılıyor.Zararlı olsa niye hala yapsınlar ki.Chaniabee daha yeni yapıp haber ve filmini yeni yapıp yayınladı.Gerekirse gene mesaj atıp zararlarını sorarız adamlarla akraba olduk.İlhami abiyle beni Girit adasına davet ediyorlar,ikide bir ne zaman geliyorsunuz deyip dururlar.

    Birde bu çırpmayı matkap ucuna taktıgımız malzemelerle yaparsak daha rahat olur bu iş.

    Kaptanım sana gelince kıvamını tam bilmiyorum haber avanta geldi:).Ama ben poşetle bile şurup veriyorum,bunu poşette vermek daha kolay.Elimizde altarnatif olarak durabilir.Kışın hatırlarsanız İsmail Taşer, pudra şekeri beklerken ha bu gün ha yarın bir kovanı açlıktan gümledi.Bu yöntemi bilseydi kovanı ölmezdi.Bu haberle ilgili linkler birkaç öncesi haberlerde var.Ayrıca önemli gördügün ve aradığımda bulabilmek için yazıları yorumlarım adındaki günlükte bulabilirsiniz bu haberde orada var.Bu linki bazen karıştırırsanız iyi olur.

    http://organikaricilik.blogspot.com/

    Aradığım şeyleri bloğumda bulmak zorlaştı,700 haberin üstünde yayın var.Bazılarını buraya atıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ali bey ; bu chaniabee’nin tarifi değil mi! Bazı noktalar eksik kalmış. Örneğin tarifte 50 kilo için ,2 kaşık sitrik asit demiş(çorba kaşığı olsa gerek) ama tepelememi silmemi?
    Çünkü limon tuzunu fazla koyarsanız katılır, az koyarsanız sulu olur. Bunlar ufakta olsa önemli ayrıntılar.

    Şimdi hiç kimse bilmediği bir tarifi 50 kilo şekerle yapmaz herhalde. En iyisi bunu az miktarda denemek ve doğru kıvamı yakalamak. İkincisi bunu biz yemiycez, arılar yiyecek. O yüzden bizim değil;onların beğenmesi çok önemli. Üçüncüsü verdiğimiz şeker arılar üzerinde nasıl bir etki yapar?

    Yapılışı basit gözüküyor, merak edenler mutfağa girsin ve denesin. Bende limon tuzu alınca deniycem! Deneyenler tecrübelerini paylaşırsa daha iyi olur. Biri yanlış yapar diğeri yanlışı düzeltir!
    Ayrıca Benmari usulü pişirmek mantıklı gözüküyor da; bildiğimiz üzere bu yöntem çikolata,margarin,krema gibi şeyleri eritmek ve nazik sebzeleri pişirmek için kullanılıyor. Isı 117 dereceyi bulur mu acaba? Neyse yakında onu da öğreniriz!

    YanıtlaSil
  7. Demet kardeşim aynen dediginiz gibitarif Giritli cihanibeeye ait.Manosla arası 60 km.MSN de arkadaşlarla görüşüyorlar bende onları seyrederim ne derler anlamam.Anlamaya çalıştıgımdada kafam duman oluyor artık anlamayada çalışmıyorum.Bunu gene en iyi cihanibe bildirecek zararlımı zararsızmı.Benvari usulünde 117 dereceyi yakalamak bana göere zor.

    Demet kardeşim tam detayları bir alalım sizde denersiniz dediginiz gibi biraz ölçüler netleşmeli bencede.

    Doktorda deneyebilir onunda yeri musait,ayrıca çırpma için malzemeside var.

    Bende hem denemeliyim hemde arılara vermeliyim,çünkü insanımıza bir şeyi tarif etmen yetmiyor,arıcılar bayağı bir tembel.Bu yazıdan sonra herkes dener heralde.Deneylerinizi paylaşırsanız sevinecem.

    Acil deneyciler aranıyor,aslında deney degil formül var uygulamacılar lazım.::)))

    YanıtlaSil
  8. Ben bunu benmari yöntemiyle yaptım soğan doğrayıcı robotla çırptım beyaz süt gibi bir görünüme geldi kıvam biraz cıvık oldu fakat kıtır kıtır toz şeker ağıza geliyor yani fondon gibi olmadı.Yalnız limon tuzu yoktu limon suyu kullandım:)deneyler devam edecek tutturduğumda haberiniz olur.

    YanıtlaSil