15 Nisan 2008 Salı

SON HABERLER

Bu akşam saat beş otuzdan sonra Doğru Pelitli köyündeki arılarımın yanına gittim.Hava serin ve esiyordu,ama yapmam gereken işi yaptım ,yukardaki resime ulaşana kadar bayağı iğne yedim be.Kavanozun altında elek teli var bu yeni kovanın katı oluyor ve ilave arı verdim bu akşam.Sorun çıkmazsa filimlerde var yükleyeceğim. Akşam ezanında hala arılıkta boguşuyordum::))
Pazar öğlen verilen ham petekler.
Örülmüşler,polende koymuşlar.
7-8 çıta petek örmüş ama arısı yetersizdi bende bu akşam bu kovana takviye yaptım yaklaşık 7 çıta arı silkeleyip verdim.
Petekleri ördügü gibi,yumurtada atmışlar.
Alt katta çalışanların kek var,ilave olarak bir litre şurup verip ,araya elek teli koyarak katıda üstüne koydum.Pazar günü ham peteklere polen koyamayan arılara üzülen kaptanı bu sefer kırmayıp.2 Örülmüş eski kutulardan aldığım çıtayı verdim.Aradaki elek telide bu resimde görülüytor,bu sistemde arı birleştirmeside yapabilirsiniz benim şimdi yaptıgım bu zaten.Eski çıtalarımızın sınırları yoktu hep sorun oldu şimdi normal çıtaya döndüm.Eski ve yeni çıtalar bu resimde.
Arıyı boşalttım her taf arı kesti.Tek başıma çalıştım ve bu görüntüleri alıp filimde çektim.Bizim tri potumuzda yoktu yanımızda.Makinayı bir yere tutturdum işte ve filmi güzel olmuş.
Bir litre aşagıda bir litrede burada şurup var,yarın akşama aradaki elek telini alacagım.
Dün akşam biçtiğim kapaklık keresteleri öğlenleyin ızgaraya aldım iyice çarpılacakmı çekecekmi ne yapacaksa bir yapsın bakayım.Daha yarısı duruyor,duran parçalardan kısa parçalar kesilecek artan parçalardanda acayip kutular çıkacak diye düşünüyorum.
Izgaraya alınmış sandık kapaklarının kerestesi.::))) O kadar sataştım Trakyalıdan ses yok sandıkları faliyete geçirecez kısmetse be yav.
Balkon sosyetesinin son hali,durumu iyi yeni ilk yavruları çıkmaya başladı.
Ayın 17 sine tüm kapalı yavruları çıkması lazım hesaplarım öyle.Yanılamazmıyım bal gibi yanılırım.Sağlık sorunları giderildi çok şükür.
Bu arada bir çıtayı silkeledim.Çıkan arılar vardı,çıkanların yerine atılmış yumurtalar var.Arılardan haberlelre sizlerle olmaya devam edeceğim.

..


Yalnız başına bu işleri yapmak zor be,ah asistanım ah.Kıymatını bilmirem.Arıyı kovana dökene kadar sorun yoktu.Arıyı döktüm arı havalandı körügü aradım uzakta.Şurup fıskıyesini aradım oda yok of anam of doktor soruyor ayaklartın kokuyormu diye::)))Hemende kopye çekiyor haaa.



Daha çok petek örün daha çok.Kutular buradaki örülmüş petekli çıtaları beklemekte.


Arıları sindirmek için yurt dışında görürdük ben şurup sanıyordum suymuş.Suyu püskürttükçe siniyorlarda bende sonu kötü oldu::))Bol aşılı bir akşam yaşadık::))


Sosyeteyide görüntüledim.Durumu iyi hastalıktan eser kalmamış.Yeni yavrularıda çıkmış.Bir postadaha yumurta atsın sosyete anasını bir kovana verecem.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

6 yorum:

  1. yaa nasıl koşarsın fıs fısı almaya. Gülermisin bana:)

    YanıtlaSil
  2. Doktor sebebin sensin,sokulan organlarıyın resmini çekip,yayınlıyorsun bende ayaklarıyın haline gülmüştüm.Şimdi sol ayagımın üstüne zor basıyorum.Şinire mi denk geldi bilmiyorum sanki kemik sızlıyor.Ama sebeb olanlar utansın ne diyeyimki.Şimdi sen gül oralarda ve hafta sonuna çizmesiz girme arılıga::)))

    YanıtlaSil
  3. daha girermiyim be
    hatta niyetim beyaz çizme alacam:)

    YanıtlaSil
  4. sizi hiç birisi korumaz gelin siz ortaçağ şövelyeleri gibi zırh alın

    YanıtlaSil
  5. Size tavsiyem asker botu almanız çok rahat ve sıhhatli oluyor. ben kullanıyorum. Yaz mevsiminde sıcaklarda çok rahat oluyor. Ayağı bot terletmiyor. çizmenin içi su gibi oluyor. Biliyorsunuz ayak sağlığı çok önemli.

    YanıtlaSil
  6. Doktorum bunlar sana bana degil haa.Ben zaten terlikle çalışırım arılıkta,ayaklarımda kokmaz ayriyeten.::))

    YanıtlaSil