2 Nisan 2008 Çarşamba

29 MART 2008 TEKİRDAĞ EREĞLİ,GÜYA KÖSTEBEK AVI

Tekirdag Ereğli'ye,saat 9 gibi vardık.Sabah erkenden beni doktorum aldı,6,30 filandı.Yolda Fatih köprüsünde Büyük şefi aradık geliyoruz diye oo yatıyormuş,ikiki aramışız,saat 7,30 dada onu aldık yola devam.Hikayenin başlangıcı asılnda söyleydi. Çiçekler içimizdeki çelsililere gelsin.

Not.Bu sarı lacivert çiçeklerin solu çorbacı,sağı börekci sabah sabah ikisinide ziyaret ettik
Hafta ortası Muhteşem abi dediki bu hafta cumartesi benim arılara bir bakalım.Dedimki abi benim arılar ne olacak pazar bakarsın dedi.Olurdu olmazdı derken perşembe günü dedimki madem oraya gidecegiz başka yerlerede gidelim ,oda dediki sen hele tamam de Murat'ı kandıracam.Beni kandırdı şimdi ikimiz murat a yükleniyoruz Murat olmaz diyor arı taşıyacakmış bir sürü iş var diyor,bende diyorumki arı gece taşınır gezeriz akşamada arıları dönüşte taşırız.Bir türlü yemiyor cuma bir olsun cuma akşamı dedik ki hiç kıvırma sabah gelip alacaz.Adam meğersem rahatsızmış be ama doktor onuda benim gibi çalıştırdı hepimiz sonuçta oyuna geldik.::)))
Şimdi köstebegin yüzünden başımıza gelenlere bakın.Köstebegi yakalamak için çok güzel bir tuzaktır bu.Kurup bırakın kendisi yakalanır beklemenize gerek yok.Fakat buralarda yok,iç anadoluda çok.Hemen Kayseri'deki dostumuzu aradım dedimki bana bunu hemen yolla,hafta sonuna yetişsin.Sağ olsun yolladı,hesap biraz kabarık oldu ama olsun be::)).Hesabı Çerkez parasıyla ödedik.Fatih Çerkez parasını açıkladı,birde Çerkezce cümle söylemişti ama açıklaması Allah razı olsun dedinmi ödeme tamammış.Ne güzel.::))Bizde ondan çok var be.
" Köstebek tuzağı"Mekanik bir alet .İnternette o kadar arattık bulamadık."köstebek tuzağı resmi"Artık arayan bulabilir.El atmadığımız sektör yok şükürler olsun.
Şimdi ben köstebek tünelleri arayacam diye,bahçede kazmadık yer bırakmadım.Adam arka pilanda kıs kıs gülüyor haberimiz yok.
Sanki problemi biliyor gözleri hep sondaki kovanda,çünkü o kovan anasız çıktı.
Kimbilir neler pilanlıyor demek geldi içimden bunca oyunları görünce.
Murat depoda bir aleti merak etti etmesile,çapaya başlaması bir oldu şekil aşağıdaki resimlerdeki gibi.Birde doktor diyor ki tabanca gibi hemen alırmış çalıştırıp bahçeye hadi kolay gelsin.
Şefim kolay gelsin Allah ikimizede akıl versin,gerçi sen gelmeyecektin sebebin ben oldum.
Sayın doktor ara sıra taktikte veriyor.
Gel abi gel soluk soluga kaldın ama ne yapalım,zokayı yutmayacaktın sanamı kaldı çapa motorunu merak etmek.Ama güzel çapalıyor filimleride var,hepsini bir arada atayım başka bir haberde define filimleride duruyor Pınar Hisar'ın.
Ben daha önceden işimi bitirdim bahçenin büyük bölümünü köstebek tüneli arayacam diye kazdım ve dersimide aldım.Şimdi sağdan soldan resim alıyorum.Burası su altında kalan arılık.Normal ölçekte çekilen resim.
Buda makinannın en zom kali bu kadar yaklaştırdı.Ama yer bayırdabir yer olmasına rağmen arıların bulundugu şerit çukurda kalıyor enlemesine 100 metreden fazla boyu.
Doktorum bizi insafsız çalıştırsada çömert biri şefe ve bana lüks lamba hediye etti,bana ilave olarakta avuç içi taşlama hediyeler süper.Havanın ısınması için bekliyoruz ama acayip bir soğuk rüzgar var.
Artık son rutuşlara geçiliyor doktorum çalışmaları kaydedecek kovanları açtıgımda.
Normal hazır fondon şekerini arılar yemekte zorlanıyor,arınız güçlüyse sorun olmuyor ama zayıf arı tırmalayıp duruyor buna dikkat edin.
Doktorda kolayını bulmuş,fondonu yogurdu susuz karıştırırsınızya.O kıvama getirmiş su katarak.Matkabın ucuna bir miksermi ne derler ondan takıyor.
Fondonun sulandırılmış hali,arılar kolay alsın diye.
Kovanlara daldık durumlar iyiydi.Burada ilk defa zinzirli ve kilitli kovanlar gördüm.
Ve kovanların sonuncusu,tam maço çıktı.Nüfusun yarısı erkek ama arılar yalancı anaya yakalanmış degil.Hatırlarsanız geçen sene aynı durum Emin Benli abimizin başına gelmişti.Buradaki sorun şu anaarının spermi bitik ve her attıgı yumurtadan erkek arı çıkıyor.İşçiler bunu anlıyor anaarı gözü yapmışlar ama döllü yumurta bulamadıkları için anaarı yapamamışlar. Şu an kovanda hiç ne larva nede yumurta nede gerçek ne yalancı anaarı yok anlayacagınız.Daha yalancıya kapılmamıştı.Yani böyle erkek kapalı gözleri görmeniz kovanın yalancı anaya kapıldıgını göstermez.
Kovandaki tüm çıtaları aldım sayılır iki çıta bıraktım ballı ve polenli olanlardan.Ortasına bir yavrulu vereyim diye bir çıta çektim başka kovandan,çıtanın iki yüzünün ortasında anaarı memesi vardı hazır bende yılın ilk larva transferlerini bu memelerin içine yaptım.Acil tranfer hattını arayın sizede gelelim.Tranfer malzemesi cebimde be.Ama ben çalışırken fotoğraf çeken olmadı hava çok soğuk oldugundan resim çekemedim.Ama Muhteşem abinin kamerada vardır o görüntüler.Şimdi tekrar filmi geri alıyorum,Pınar Hisardayız.
Pınar Hisar'dan ayrılmadan çekildi bu resim ayrıca resim albümümde büyük boy olarak atıldı.Şimdi buradan ayrılıyoruz,Vize'ye Şenol'un arılığına sepet arıyı almaya.
Vize'deyiz arılığa giriş.
Tekrar doktorun yazlıktayız sepeti açtım arıların çekilmesini beklerkende eve geçtik neskafe yudunluyoruz.Bıktım bu acemlilerin işlerinden birilerine kovan getirttir taa Muğladan git birde dağıt kovanlara,adamın biri sepet sevdasına tutulsun git al gel her şeyinide sen ayarla.Allah ne verirse hayırlısını versin ne diyeyimki.Tam bu sırada telefon geldi doktor iç işlerine şimdi rapor veriyor,şekil aşağıdaki filimde.::)))


Gece yarısı olmuş hala yazlıktayız,ve sepetin keyfini beklemekteyim.Arılar içeri çekilecek,üzerine bir şapka poşet ve etrafına bel küregi ile toprak atacam.Sanki bu bel küregi babadan miras kaldı sabahtan beri peşimden ayrılmadı gitti.Hee telefonda derki doktorum bu arada birazdan oradayım iç işleri orada olunca ne yaptı güvenilir kaynaklardan henüz haber yok,beni Gebze'ye bıraktığında saat 12 olmuştu,eve kaçta vardı bilmem artık.Bu arada benim arılarada bu hafta bakamadım sorumlusu doktor ve büyük şef.


Çok önemli not:Doktorumun biliyorsunuz körüğünden duman çıkmıyordu.Megersem körük arızalıymış.Arıza giderildi,şimdi tarafımdan her tarafından duman çıkarır hale getirildi.Arızayı merak ettiniz değilmi?::))Eksoz bilyası dağınık degil,başka bir şey boşuna düşünüp durmayın.

10 yorum:

  1. Abi fena yakalamışsın doktorumuzu, bune ya böyle adamın senden çektiği ne..Resmen işkence yaptığın.

    YanıtlaSil
  2. sen bittin arkadaş kılıbıklığımı dünya aleme duyurdun ya bak sen başına ne çoraplar örecem gör:))

    YanıtlaSil
  3. Ugur bu adama az bile yapıyorum.Elimden daha fazlası gelse yok işte,zaten iki doktor daha buldum::))

    YanıtlaSil
  4. İnsanlar kendi kusurlarını örtmek için başkasının açıklarını öne çıkarırlarmış sayın hocam,bu konuda Ali bey sizden daha kılıbık,inanmıyorsanız deneyin,tüm gittiğiniz yörelerdeki arkadaşlara göstermiş oldukları misafirperverlikten dolayı teşekkür ediyorum.Muhteşem hocam ve sayın Ali bey hem çekişiyorsunuz hem yediğiniz içtiğiniz ayrı gitmiyor,insan sevdiğini yerden yere vurur misalimi,hayırlı günler allah dostluğunuzu ve samimiyetinizi daim eylesin.

    YanıtlaSil
  5. İlhami abi sen ağaç ek ağaç.Bırak milletin arasını açmaya uğraşma::))

    Lütfen ortamı germeyelim.

    YanıtlaSil
  6. Ali abi hafta sonu arilara gidememekle pek birşey kaybetmedin hava kötüydü, şimdi murat abi ve muhtesem abiye suc atmaa:)))

    YanıtlaSil
  7. arıcı dostum benim kovanda birtene doktorun kovanın aynısı yanlız ana var çok yaşlı onun için anayı hemen değiştirmem gerekiyor SELAMLAR

    YanıtlaSil
  8. ALLAH MUHABETİNİZİ ARTIRSIN DAYANIŞMA VE DOSLUK GİBİSİ YOK

    YanıtlaSil
  9. Tabak "sevdiği deriyi yerden yere vururmuş" Ne diyelim ,Allah muhabbetinizi arttırsın ....
    Selamlar.

    YanıtlaSil