22 Nisan 2008 Salı

20 NİSAN PAZARDAN KALANLAR 2008

Geçtiğimiz cuma günü ziyaretime gelen Yusuf Özsoy.Bana köpük kutular getirmişti bunlardan ruşet olumu diye bizde getir bir deneyelim dedik.Hastalandıktan sonra ilk balkon sosyetesini nakletmiştik,şimdi durumu çok iyi.Deneme sonuçlarını soracak olursanız öyle bir iki şeyle deneme olmazki,en az onarlı üç gurup olmalıki deney sonuçları ortaya çıksın.

Bu tablo bir çok yerde var.Ben tarım bakanlıgı sitresinden kestim sanırım.Burada anaarıların performanssını gösteren bir çizelge var.Aşagı yukarı oranlar birbirine yakın,ama bulundukları bölge dışında bu ölçüler alt üst oluyor.Hep soruyor millet ırkları alın size ırklar arası farklar.

Vee pazar günü ilk önce cumartesiden yapılan işlerin kontrolü var.İkiz üçüz yumurta atanı salmıştım yalancıya kaçan kovana,yalancı bir yerde yumurta atıyor bizim ayaksız ikizci bir yerde,herkesin keyfi yerinde yani,sonuca paylaşacamda,analar çıktıktan sonra ikizciyi emekli edecem.Direk kovana saldım hiç dokunmadılar,aman bir şey olasın deseydim keserelerdi::))


İkizcinin yerinede balkon sosyetesi maça başladı,bir gün kenar kafes kulubesinde bekledi,akşamleyin saldım sahaya.Onada dokunmamışlar,kaç aydır balkondaki halı sahada pas tutmuş.Daha tam beslememişler irileşmemiş.Bunada dokunmamışlar hayret dolaşıp duruyor kovanda.

Kovanlara kat vermeye başladım,az azda furuktöz keki verdim,nektarda gelmeye başlamış.Aaa bu sırada öğlen olmuş yemege gidiyorum köye.

Magazin işleri bu sıralar gırla gidiyorya biz mütavazi bir şekilde kaşarlı tostumuzun başındayız.Birde ayran ne gitti be.

Gene rahat duramıyorum arada gözüme kestirdiğim at kestanesi çiçeklerini resimliyorum.
Bu neya mangal yapmıyoruz gene kedi beni buldu.Abi sen ne yaparsan yap peşindeyim.Bırak şu hıyartoları kim ne derse desin sen işine bak demezmi kedi.Hemen bir parça tost korparıp ikram etim,öyle kibar aldıki tosttu.İkinciye miyav yapmadan bir baktı ki anladım,doymadı bu sefer kopardığım tostu ayrana bandırıp verdim ki rahat yesin,kediye bak bana hıyartolarla uğraşma diyor,başıma taç yaparım seni kedicik saol,artık hıyar ve Hıyartolarla uğraşmak yok.Herkes kendi yoluna teşekürler tavsiyelerin için.
Kafam kedide kaldı biraz daha dursam neler diyecekti Allah bilir::))
Tekrar arılıktayım,bu arada miller metodu başladı.Şimdi yarım yarım degilde bu haberi bütün olarak yapavcam.Şunu anladımki artık,internek kullanmasını bilen arıcılar,kendi anaarılarını kendileri üretebilecekler.Bunu artık herkes gördü,hiç bir şey yazmasakta elimizdeki bilgiler yeterli,yıllardır bilim adamlarının yapamadıklarını bir sene gibi kısa sürede başardık,bu eğitim işinde gönülden destek ve eğitime katkı yapanlara teşekürler.
Şimdi ne kadar yazsam resimsiz anlatım zor ama bu miller mtodunda seçtiginiz kovana yarım ham petek vereceksiniz,arı yumurta attımı3-4 gün içinde anaarı üretimi için hazırlanan kovana bu yarım yumurtalı çıta verilecek ve10 gün sonra kapalı memeleri ruşetlere nakledeceksiniz tek tek hepsi bu.Bu sistemi yapamam diyen olamaz.
Maçahelden gelen saf kafkas,15 eylül 2006 da gelmişlerdi.Bunu incelerken aşagıdaki resimi yakaladım.
Tam inceleme esnasında yumurta yapıyor.
Nektar gelmeye başladı.Durumlar şimdilik süper,kışa arı güçlü girseydi bir haftada şimdi birer kat bal almıştık yazık oldu nektar var arı yok.
Anaarısını degiştirmek isteyen bir koloni.Ana degişimi yapan kovan böyle bir iki meme yapar çıtanın göbegine.Anaarı degişimine izin vermedim şimdi anaarılarım çıkıp eşleşene kadar yumurta atan arılara ihtiyaç var.Hemen bu çıta bir ruşet kovana alındı.
. Bu memeli çıtada büyük şef,Murat Çakır'ın kovana alındı.Yaancı anaarı yatagıda denir,baharda işçiler anaarıya bak icabına bakmadan iyi çalış diyemi her çerçeveye böyle yalancı yüsük asarlar.İçinde yumurta yoksa sorun olmaz.Doğal "anaarı yüsügü"
İçine tarnfer bile yapılabilir be::))
Kutuların petekleri hızla örülmeye devam ediyor bu hafta gaza sonuna kadar basacagız kısmetse,anaarı faliyeti başladı zaten.
Büyük şefin beyaz kovanları ayarımı bozdu ne görsem boyayasım geliyor artıkın::))
Hacı amcanın torunu ve çıragım İbrahim.Boyananları samanlığa taşıyor.


Kutulara ikinci katı vurdum,gün battı hala boyaya devam ediyordum::))Boyacııııııııııı varrrrrr::)))

Not.Resim sitemede kapalı yavrulu çıta resimleri attım,yavruya doyun be::))
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Eli abi senin dağ kovan yavrusu arkaya doğru devrilecek düzgün oturtsaydın ya şunu.

    YanıtlaSil
  2. Üstteki bağlantıyı görmeden konuşma::))

    YanıtlaSil