7 Nisan 2008 Pazartesi

BU GÜNÜN İŞİNİ YARINA BIRAKMAYIN,YOKSA ŞEMŞİYEYLE ARIYA BAKARSINIZ

Bu resim başka bir blog'dan aldım bizim bilmedigimiz bir sürü janter ekipmanı var sanırım.Birde yeni konu açmak istemdim bu resmi haber yaptıgımda listeden bir haberim arşive geçiyor.Listedeki haber sayısını artırıyorum bu seferde sitenin açılması zorlaşıyor.

Resimlerin tamamını görmek için komşuyu bir ziyaret edin.Link burada. Resimler benim hep ufkumu açmıştır::))Birde yazıları anlasam,olmuyor işte.

Sonradan aklıma geldi bu alley metodunun aynısı.Petegi kesip içinde larvayla alıyorsunuz geçen sene beni mafeden metot.Petek gözündeki larvaları yatagıyla kesip vermek gerekiyormuş,biz yumurtayı kestik petek gözünde arıda yumurtayı taşıdı.::((

http://kokkini-melissa.blogspot.com/

Not Geçenlerde bazı arkadaşlar anaarı memesi boyu konusunda yazılar yazdılardı,bakın yatak başlagıcı bile yeterli.Uzun yapılan memelere larvayı koymak sorun oluyor.Buda benim savundugum görüşe delil oldu sanırım.Gerçi burada transfer yapılmamış ama arılar bunu memeye dönüştürecek sonuçta.

Bu atalar ne çok şey söylemişler,bu günün işini yarına bırakma diye.Dün biraz sallandım,not tutmak sanamı kaldıydı.Not arıyı doyurmuyormuş.Nasıl olsa doktor yok ertesi gün rahat rahat kalanlarıda halledecektim ki havada yanıldı yağmaya başladı.Bir gün öncede gördüm arıların durumu sakat kalanlara yağmurda olsa yiyeceklerini verdim.
Cumartesi akşamı bu arıyı resimlelmiştim,yaşlı demek ki geri gidememiş ve yağan yağmurdada ıslanmış.En zayıf arıların içine tutup attım ne yaparlar bilmem .

Hava kapalı ve ara ara yağıyor.Arılar sanki yanğından mal kaçırıyorlar.Dün çok polen çektiler.



Arılığa il vardığımda körüğü yakar yakmaz,kapalı anamemesi olan kovanı açtım acaba çıktımı diye.Bu gün yani dün pazar günü 16. gündü.ama hala dünyaya gözlerini açmadı.Belki gece gelecek.Bu 22 marta yumurtaydı.Sanki memenin arılar tarafında bir agarma var,şimdi görüyorum hava soğuktu orada bu kadar detaylı inceleme olmuyor.Bazı şeyleri resimleri incelerken görüyorum.

Bu resim yukardaki resimden kesildi.Dün resimleri yüksek çözünürlükte çekmemiştimya.Şimdi istedigim gibi çektim yani.Farkı görün.

Bu resim çözünürlügü düşük,büyütsenizde bu kadar gözükür.

Buda yüksek çözünürlükte,ikisinide bir büyütüp farklarına bakın.Resim çekerkende en yüksegin bir altında çekin.Benim devamlı çekim yaptığım makinanın en üst degilde bir altında çekim yapıyorum.2560x1920 çözünürlükte çekiyorum.

Anaarı üretimi yapanların gözden kaçırdığı önemli işlerden biride erkek arı yetiştirilmesi.Bunu ticari üretim yapanlar uyguluyordur ama amatörlerin yaptıgını sanmıyorum.Bende geçen sene erkek arı üretmedim.Bu sene seçmiş oldugum 8 kovanda erkek üretimi yapacagım.Her çıtada 5 bin erkek çıksa 40 bin erkek istedigim arılardan olacak.Bunu niçin yapıyoruz ıslah yaparken hakimiyeti yüzde 80-90 gibi elimize geçirmek için.Diğer kovanların tamamını toplasanız bir çıta erkek arı yapamazlar.Anaarı üretimi yapacağımız arıları biz seçtik erkekleride seçtikmi daha kaliteli anaarı üretmiş olacagız.Araştırmalarımda anaarı üretmeden erkek üretildigini daha önceki anaarı üretme yazımda yazmıştım aylar öncesi.Şu an 8 kovana birer boş çıta verdim.24 günde çıkacaklar ve 14 günde eğin hale gelecekler.Bilgiler bu yönde.Arıcılığı öğrendikçe aktarmaya devam ediyorum.

Bir gün öncesi verdigim çıtaya işçiler işlem yapmaya başlamışlar.

Anaarı henüz buraya gelmemişti.

Dünden kalan arılara denemek için furüktözden yapılmış kek verdim.

Buda önemli kovanlardan biri ve bir kiloya yakın kek birde boş çıta attım.Keki yiyip çabuk örsün erkek gözlerini.

Yağmur arasıra dozunu artırınca bende dolaştım.Aşagıdaki tüm beyaz püren resimlerini şemsiye altında çektim.

Baharda açan püren.Buralarda deli yılgın derler.Resmin ilersinde benim kovanlar var.

Dün kontrollerde bu kovanda yumurta ve anaarı göremedimdi.Hemen bir kovandan günlük yumurta verdim.Ama kovandaki çıtanın birinde anaarı çıkmış bir yüsük gördüm ana yoktu.Bu resimde ana var be::))Baktım yumurtalara hiç işlem yapmamışlar bir baktım kara kız dolaşıyor.

Zaten bu kovanın aanaarısını ben degişecektim ama bu kendisi yenilemiş.Genede belki degişebilirim.Çünkü anaı varken bu kovanda kireçleme vardı.Kızındada olabilir.Kireçleme hastalığı genetik oluyor,başka anayla kovandaki ananın yenilenmesi lazım.Buda bir hastalık sonuçta,bu tip arıları üretmeyip sonlandırmak lazım.

Kafkas melezlerinin kızının kızı.Artık kafkas arı üretmeyecem.Fakat sadece kafkasların birine boş çıta verdim erkekleri yerli dediklerimize katkıda bulunabilirler.En son deneyimlerde de gördümki,bu bölgede kaskas kendi başına yaşamını söndürmesi imkansız.Ayriyeten ülkemizdeki arı kayıplarının nedenide kafkas anaarıların her yere girmesinden kaynaklandı.

Murat Çakır'ında bir kovanı anasız Muğla yumurta vermiştim anayı göremedim,cumartesi ondada yeniden yumurta verdim dün baktım oda yeni anaarı memesi yapmamış.Acaba ana varmı,göremedim.Havalar bozuk oldumu bir sürüde iğne yiyorsunuz.İşler kovanlarda bitti.Şimdi bu günlerde yapmamız gereken en önemli işe geçiyorum.

Bir körük vardı ilk kullanımda elimde kalan.Onu araken başka malzemeler buldum malzemelerin arasında.Şu an kırmızısıda var,her senenin renginde anaarı boyanır::))

Neydi şimdilerde en önemli iş derseniz.Kabarmış peteklerinize sahip olun yoksa ağ kurtları faliyete geçtiler.Dün onlara kükürt yaptım,geberdim acayip cigerlerinize işliyor.Sen kendini ne kadar korursan koru.Biride sözde ameliyat maskesi ayırmış bana,ben ölünce mezarıma getir doktorum::)))Benim sağlıgımı çok düşünür::)) de.. Burada kükürt nasıl verilir anlatmadım biri sormadan yazayım,buna fumige iyorlar akademisyenler.Yani kükürt tütsüsü::))Körügü iyice yakıyorsunuz kor oluyor içersi,ve kükürtü korun üzerine dökün yanmaya başlar.Aşagıdaki gibi renksiz yanar.Kapagı kapattıgınızda cayip duman çıkar.Yanan körüğün arkasında benim örülü peteklerim var kasaları çekmeyi unutmuşum.Ve bu kasalar kapalı zaten alttan üsten veriyorsunuz kükürt dumanını.Ağ kurdunu öldürüyor,ama yumurtasına bir şey olmuyor.


En son körükte kalan kükürtü temizlemek için tamamen yanmasını bekleyeceksiniz.Yoksa arıya zarar veriyor.Bir daha gittigimde tekrar bu körüge benzin döküp yakacam,kükürtten eser kalmasın.Ondan sonra arılara kullanacam.Gebze'nin köylerinde bu pürenden çok var yakınlarda böyle bodurları kaldı.Aslında iki metreye yakın olur bunların boyu.Düşünün artık sanayi her tarafa girdi.Tabiyat ta yok oluyor uzaklaşıyor şehirlerden.


Şu güzellige bakın süper bir şey,yağmur yağmasına rağmen püren kokusu çok keskin kokuyordu.Aynı pembesi gibi kokuyor.Ve bu sene hacı amcanın demesine göre çok ziyaret alıyormuş.

Sanki oğul gibi diyor haftaya arılı çekim yaparım.

Hepsini buraya atmadım gerisi resim sitesine atılacaklar.

Köylerde olsam ne resimler çekerim beyaz pürenden gelinlik gibi.

Şimdilik bunlarla idare ediyoruz.

Artık arılıktan ayrılıyorum.

Arıların sol tarafıda satıldı iki üç tane taş kırıcı çalışıyor gene.Hemen inşaata başlandı.

İnşallah bu sene kapakları yapacam.Kaç senedir bu sıkıntıları çekerim.


Arılıktan çıkıyorum artık.Son kez hacı amcanın arıları resimledim.Bu arada hacı amcanın bir kovan daha gitti.Sadece sağ taraftan iki sol tarafın sonundanda iki kovanı kaldı.Toplam 12 kovandan 4 kovana düştü.Yorumların birinde bir cümle var diyorki kardeşim::))Senin kovanları görünce üzülüyorum diye.::)).Bak burada boyalı ve yakışıklı kovanları var hacı amcanın,içleri boş kaldı bunlara üzülebilirsin yalovalı kardeş::)) Kırmızı yazılanları yeni ekledim,genelde aklıma yatmayan veya eksik gördüklerime ilaveler hep yaparım.Aslında yazılarda harf hataları vardı onları düzeltmeye girmiştim.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

5 yorum:

  1. sayın arı bakanı her gün bir haber yapıp buraya koyuyorsunuz bu istikrarınızı tebrik ederim.Arı hakkındaki bilgileriniz şüphesiz baya bir üst düzeyde.Her detayı en ince ayrıntısına kadar düşünüyorsunuz örnek erkek arı üretimi.Yalnız kovanlarınıza bakınca üzülüyorum sizin gibi bir örnek arıcının kovanlarıda örnek olmalı gerçi dışı değil içi önemli ama dış görünüşte baya bir önem taşır.İleriki zamanda bunuda aşacağınıza inanıyor ve temenni ediyorum.
    çalışmalarında başarılar...

    YanıtlaSil
  2. Abisi benim başımdan zamanında çok işler geçti.Bu kovanların kerestesini bana iki kişi almıştı,insanların zor zamanları vardır.Bir sefer yaptık öyle kaldı,şimdilerde çok şükür işlerim ancak yoluna girdi.Maaşım iyi ben arılardan henüz para kazanmıyorum.Kafa kafaya desem yeridir.

    Abi bana üzülmene gerek yok utanılacak iş yapmıyorum.Neyim varsa hiç saklamadan paylaşıyorum.Yeterki ülkemiz insanına faydalı olalım.

    Bir şeyi bilmiyorsak bilmiyorum demek insanı küçültmezki.Yalan söyleyenlerin haline bakıyorum yalan eninde sonunda çıkıyor.

    Ama şu yorumun beni eski günlerime götürdü desem inan.Duygulandım,insanlar haline şükretmeli.

    Haber meselesine gelince gerekli gördüklerimi tavsiye ediyorum.Allah vergisi diyebilirim,hiç olmadık şeyi haber yapabiliyorum.Nedense beni ilk tanıyanlar öğretmenmisinz diye sorarlar,anlattıklarımı çok iyi anlıyorlarmış,aslında köylü birisiyim.::))Ömrümüz gurbette geçmiş,13 yaşında köyden çıkan biri işte.

    YanıtlaSil
  3. ali abi haberler gene guzel.Tebrikler..
    Arilar guclu olsa idi su an bu purenden iyi bal alimi yapilabilirdi sanirim..

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler Ali Kardeş,Mütevazılık ve alçak gönüllülük bir erdemdir.Doğru bildiğin yoldan ayrılmayacağını biliyor,çalışmalarında başarılar diliyorum. Selamlar.

    YanıtlaSil
  5. Kükürt dumanını bu şekilde vermek uygulamayı yapanın sağlığı açısından çok riskli. Mümkün olduğunca bu tür şeyleri teneffüs etmemek gerek.

    Kasaların en altına boş bir kasa konularak kükürtün burda yanması sağlanabilir.

    Kükürtle ya da formik asit gibi uçucu özellikteki maddelerle uygulama yaparken, çok dikkatli olunmalı

    YanıtlaSil