1 Mart 2008 Cumartesi

1 MART BAHAR 2008 ::))) ÇOK ŞÜKÜR GELDİ ARTIK


Vakit geçiriyoruz hava iyi ısınsın,kovanları açayım.Bu baharın en kapsamlı bakımı bu gün yapılacak.Polen getirenleri resimledim vakit geçmedi.Çiçekleri dolaştık olmadı en son samanlıga gittim.Körük yakmak için kuru tezek var .Samanlıkta bakınırken ana o dane geçen seneden kalma mısırdan janter parçacıkları dizili bir çıta.Kabağın üzerine alıp bir daha resimledim,poşette asılı olan ise geçen sene aldığım formik asit.Biri bitik gibi birini daha açmamıştım.Bu gün ayrıca bir kanatsız arı gördüm haftaya oksalik verecem bu akşam elimde duman vardı ondan bir posta geçtim.Yani amitraz içerikli duman kullandım.Hiç bir arıda gelip tepinmedi hepsi yavrulara girdi demekki.
Samanlıkta benim ballıklar,aslında bunlarada bir kükürt yapmalıyım.Havalar ısındı.Kabarmış petekler burada.
Ballı babalar açmış Banbus arısı
Halsiz bir durumu vardı zor hareket ediyordu.Sanki hasta ve üzerindeki yumurtamı parazitmi anlamadım.
Sarı çigdem,dibinde soğanı vardır çocukken bunları söker yerdik,lezzetlidir yani.
Kardelen sülalesinden.Bizde kardelene öksüz çiğdem derler,belkide kimsesiz oldukları için,onlar açtıgında başka çiçek çok azdır.
Şu an itibarıyle polen deposu küçücükler ama,hünerleri çok
Arılarım genelde keklerini bitirmişler.
Bu sene ümütsiz oldugum arının çıtası ve yavrusu bu ölebilir demiştim::))Bana inat çıktı bahara,boyundan büyükte yavru atmış balıda yoktu.Hemen bir kuvetli kovandan yavrulu ballı polenli bulup bu arıya verdim,yavrulu çıtasınıda öteki kovana verdim.Allahın izniyle yırtı kefeni::))
Yerli arılarımdan biri kuvetli bir arı tahmin olarak burada yavru vardır diye çektim bu çıtayı yokmuş.Ama süper polen stogu var.Hemde yeni gibi geldi.
Arılıgınızdaki her arı aynı poleni getirmez dikkat edin bazısı daha çok polene yüklenir yani.
Keki yiyemeyenlerden biri kafkas.Artık kafkaslardan anaarı üretymiyecem.Buralara uymuyor bunları yaşatmak için çok çaba sarfediyorum.Artık arılığımda olacak erkeklerinden faydalanacam.
Kekki bir haftada bu kadar götürmüş.
Erkek arıda gezmeye başlamış.Bu seneki gördügüm ilk erkek dayamadım görüntüledim.
Yavru alanları genişliyo Böyle güçlü olanlarda var.Yukardaki anaarılar hepsi bir başka ırk. 4 anaarı tane vardı resimleri birbirine yaklaştırırken 2 anaarı resmi uçmuş.Bunları ayrı olarak tekrar yayınlayacam.

İş bitimi acayip bir huzur kaplıyor içinizi.Arılarınız sağlam ve tehlikede olanlara ilk yardımı yapmışınız.Çok şükür karşınızda anarmol bir arıcı var.Bursada yüzede on kayıp veren arıcıymış ,hemde iyi arıcı yani.Yüzde yirmi kayıp veren arıcı bile degil.Yüzde sıfır olursa hiç bir ölçek yok ama ben buldum,anarmol arıcı oluyorsunuz.Hayıırlı olsun.Minicik kutular bile hala yaşıyor .Hacı amcamın bir kovan daha gümlemiş,dedim ana falan lazımsa al buradan,kutulardaki anaarılar duruyor,gerçekten anormallik var kışın anaarı kaybıda olmadı.

Not.Dün iyiki kovanların tamamına bakmışım.Bu gün pazar Gebze'de çok şidetli yağmur var.İçimden geçirmiştim yarısınıda yarın bakım yapayım diye::)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder