2 Mart 2008 Pazar

1 MARTAN GÖRÜNTÜLERE DEVAM

Büyük şefin arılar,sol ilk baştaki en zayıftı şimdi ataga kalktı ötekileri kısa zamanda geçecek.Kekleri almakta sorun yaşıyorlardı,kapak altına bu kovanlarada poşet koydum kek almaları hızlandı.Poşet olmadımı rutubet olmuyor rutubet olmadımıda kek kuruyor.
Düldül dün iş başı yaptı,artık yollardayız.İki senede 65oo km yapmış.Bakalım bu sne neler var kaderimizde.Bu motor bana ufak geliyor ama sorunsuz.Motorcu arkadaşım olur dedimki ona bana arıza yapmayan motor ver,80 lik TVS marka alacaksın dedi.Kaza yapma arıza yapmaz,sağ olsun.Gerçi üç sefer pilakası 4-5 seferde aynası gevşedi.Bir seferde eksozun bir yeri gevşedi ve 6500 km yol yapmışım,son kazadada sol firen kolu kırılmıştı.Vukuatsız bir motor 2000 binde bir yag degişimi benzini koy devam 4 zamanlı.Motor alacak olan olursa dikkat etsin,tamircilerle akraba olmayın.Ama böyle bir motorunuz varsa tamircide size diş bileyler haberiniz olsun::))Dün depo kapagında sorun vardı degişeyim dedim sen senede bir zor geliyorsun ver 20 dedi::((((.

Dün 1 marttı kafama göre bir bakım yaptım sayılır,şüpelendigim arının çıtasını çekip ana varmı baktım sorun yok. Bazılarına göre burada "arıcılık yapmak"çok kolay.Ama burada "arıcılığın" zor taraflarıda var.Bizim arılarımız salkım yapmıyor diyebilirim.Kış günü "salkım yapmayan arı"dışarı iki tane giderse birisi geri gelir.
Resim çekerken sanki eksiklerim var bu işi bilenlerle aslında biraz oturup kalkmalı,her işin ehli başka. Burada "arıcılık"yapmanın kolay yanı ise arıyı hep besleme de tutabilirsiniz.
Gözümün gördüklerini resime yansıtamıyorum,makina benim gördüklerimi göremiyor,sorun bende.Makinayı demekki tam kullanamıyorum.Bir pozizyonu defalarca çekin,tek çekim yapmayın,resimi yüklerken seçme şansınız olsun.Nasılsa poz derdi yok bu sizin kaliteli haber yapmanızı sağlar,haber yapacaklara sesleniyorum tabiki,şovmenlere degil.
Dün hacı amcanın bahçede gezerken geçen sene aşı yaptıgım can erik bu sene çiçek açacak.Hacı amca beni begenmez ama şimdi eserlerime iyice baksın::)) Kalın olan parçalar eski sağ tarafta duran ince dala üç yaprak aşısı yapmıştım,üçüde tuttu.Kalın soldaki dallarkuru seilmesi lazım.

Bu resimde daha yeni çıkmış bir işçi arı var."Yeni arılar" böyle soluk olur yeni başlayan arkadaşlar içindir bu resim.Eski aruyla yeni yan yana.
Bu "kovanın" sorunsuz bir şekilde anaarı üretim zamanına çıkmasını okadar istiyorumki sormayın.Bu arı kışın bile çogalan bir arı.Geçen sene 8-9 çıta kışladı bundan üretim yapmadım.İlk anaarı üretimini bu arının kovanında yapmıştım.Bunu böldüm 3 çıta başka bir kovana almıştım anaarının kanatları falan bitik,inşallah bahara kadar yaşarda arılarımın 10 tanesini bunun kızlarından yaparım.Bu arıdan kuvetli olanlar geri gitti bu gene kış günü atak yaptı kalite her zaman kalitedir bunu anladım.Hani bir malzeme alırsınız ucuzdur,ufak tefek işlerdede kullanırsınız,bir gün zorlarsınız elinizde kalır.Burada bir anımı anlatayım bildigimiz çekiç arıza yaparmı::yaptı be.Bir ara çin kekici almıştım çok çıta çakıyoruz 5-6 kişiye çekiç lazım gittim ucuzlarından aldım.Çekiç sapın girdigi yerden ikiye ayrıldı tamirde edemiyorsunuz::(((.Şimdi bakıyorum elimde belli arılar var yaşlanmalarına rağmen hala iyi durumda öbür taraftakilere hala destek oluyor,ama genç fakat degişik arılar var bir türlü yürümüyor bahara yürümeyenleri ben kafalarını kopararak yürütecem.
Hacı amcanın samanlıktaki "anaarı kutularım",tavanda asılı olan uyku tulumum,ıslammıştı son baharda astım hala kuruyor.
" Anaarıları" dün bir başka gözle inceledim hepsi gaza basmış gözüküyor.Çünkü bayagı irileşmişler.
Az yumurta atıkları zaman böyle iri olmazlar.
Makro çekim bir çigdem çiçegi,küçücük çiçek ama bir arının götürebilecegi polen var,aşağıda kesilmiş resimlere bakarsanız daha iyi anlaşılır.
Dün bir kovanın yüzünde dolaşıp duran bir" varroa maduru arı".
Baktıkça sinir oldum,hayvan uçamıyor içerde keki yemiş ihtiyaç uçuşu yapacak kıvranıyor uçmak için kanat yok.
Dün arılardan notta alacaktım ama alamadım.Poşetteki benim not tuktuğum klasör.Birde not alsaymışım iş bu güne sarkacaktı,bu gün çok şiddetli yağmur vardı sabah. Demekki bu günün işi yarına kalmamalı::))
.



Bu filimde anlamadığım bir iş vardı "polenli" gelmiş arı dışarda kanat çırpıyor.Biride sanki "polen" yiyor arkadan.
Not Birinci videoda saat beş diyorum.Onbeşle beş karıştı.Saat o sıarad baktım tam üçtü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder