10 Mart 2008 Pazartesi

10 MART 2008 PAZAR

Cumartesiden anlaştık salih'le,hatta Salih daha önce Oktay2la anlaşmılarmıştı.Bana gelirmisin dedim kimler var.Kimsede yokmuş aslında,herkes sonradan geldi diyebilirim.Bizi Salih kavacıktan aldı,ben arılığı biliyordum,dogru arılıga.Sadece Tuncay var.Oktay silivride gelecem dedi bekliyoruz.Kadıoğlu Alemdağda bizden çok sonra geldi.
Kaptanın arılara bir göz attık bal durumları iyi ama şu anki kapalı yavrular çıkmadan inşallah bir soğuk olmaz.Şiddetli bir sogukarıları södürebilir.Bal var arı mevcudu çok az.Son baharda bile arı bölmeye çalışanların sonu bu olsa gerek.Yava ama emin adımlarla gidilmeli,Oktay söyledim abi beni de dinlemedi dedi.İnşallah sorunsuz çıkarlar ama bu kaptanımıza ders olmuştur.Zaten atalar derki bir musubet bin nasihattan iyidir.
Bazı kovanlara karıncalar alışmış,acayip kek yürütüyorlar.Yukardaki resim kovanın kenarını temizlerken dur dedim ama oradaki parçacıkları süpürmüştü,geç kaldım yani çekmekte.Buda iyi bir durum degil.Karıncalar arıyı acayip sıtrese sokarlar.
Buradada Oktay bakım yapıyor,zaten fazlada kurcalamadık,bakarsın biri ben doktorum diye çıkar gelir başımıza al bela.
Hemen mangal yakıldı,mangalın üstüne bir şeyler dizdiler adınıda unuttum.
Güzelde kokuyordu haa.Sadece koklamadım tabiki.
Ne bulursak soruyoruz,çekiyoruz.Bunlar kışın ekilen arı otuymuş.Tohumlardan çıkmışlar.
Bu arada Asım abide geldi.Hemen güneş batmadan töreni yaptık,bizim elemanların artık ehliyetleri var.Kendime yeni elemanlarmı bulsam yoksa bunlarımı pişirsem daha karar vermedim.
Hala kocayemiş çiçegi var arılıkta biri açık biri daha gonca.Erdem kardeşlerin yer çok güzel.
Degişik resimler buldukmu alıyoruz makinaya.
Asım abinin istihakkı,ütekrar ısıttık.Kokusu güzel oluyordu,hiç gözüm kalmadı.
Götür abi,şifa olsun.Yiyene karışana uyuz oluyom ama karışanlar var,sanki diplomayı birine yeme diye aldı tıptan.
Oktayın karakovan,taşıma falan olursa havalandırma düşünülmüş.Fenni kütük desek ayıp olurmu.Gerçi kütügün neresi fenni tartışılır gibime geliyor.
" Fenni arıcılık" kütügünün kapakları kapanmış hali.
Gebze'den yola çıkmadan herhangi bir istek varmı diye bal isteyenler varmış.Bende bir taşıyabilecegim su bidonuna doldurup götürdüm.Tadınada baktırdım Salih abi saf kestane dedi.Bakalım ben sana müşteri bulurum dedi hayırlısı olsun.Bu resim güneş batmadan çekildi.
Bu resimde güneş battıktan sonra,arıcılar albümüne kalite resim arıyorum.Fakat benim makinada çekim yapmasını bilmeyen direk basıyor deklanşöre ve resimler iyi olmuyor.Yarım basacaksın ve hazırım yeşil lambası sabit yandımı tam bas,demekten gına geldi bunada şükür.Ayrıca resim çekme kursuda vardı bazı arkadaşlarımız makro çekimi bilmediklerinden yakın çekimlerde çok bulanıp resimler oluyordu.Artık daha kalite resimler gelecek.Ben bile bir sene sonra çözdüm kendi makinamı o da tam degil haaa.
Aha o dane ,arıcı çıkabilir.Tabela yok,çıkanlarda sinyal yok korna yok.::)))Güneş battı arılıktan ayrılıyoruz başka bir arılık var civarda oraya gidecegiz.Aşına olduk adamın arılıgına git gel.Yakalarsa oyacak bizi.
Asım abi kızılcıklar açmış onu çekiyor.Av var avcılar var,birde hepsini avlayan var be.
Güneş battı ama hava aydınlık,bir yerde güzel bir çiçek kümesi çekiyorum renk bozuk.Makro çekiyorum olmadı.normal çekimelri denedim.
Çiçegin orjinal resmi bu.Oh be dedim bazen diyordumya,benim gördügümü makina görmüyor.Meger çekim modlarını degiştirmek lazımmış.
Bu Rize'lilerede hasta olmaya başladım.Hemen akraba çıkıyorlar.Şunu tanıyormusun.He tanıyorum,annemin kız kardeşinin bilmem nesi.Haydaa.O kadar çok oluyorki bunlarda.Benim hacı amcayla bile Kadıoğlu aklaraba çıktı varın gerisini siz düşünün.Salih'lede akraba çıktılar.Salih bir sanatçıdan bahsetti Kadıoğlu gene teyzemin kızı dedi.pessss.
En yakın aşına oldugumuz arılığa giriyoruz.Oktay hava atıyor diplaması varya.Arı yaşıyormu yaşamıyormu.Dedim bu taraftakini tıkla bakalım onun sesi nasıl yemedi.O arı kovanı sönük dedi.::(:
Bu kütük kovanların önden görünüşü,ortadaki kütük alt resimde birileri karıştırmış ama biz degiliz.Yazın ağzı açık bir kovan resmi yayınlaamıştım bu arılık işte içinden bir çıta alıp kaçmıştı kimse bende kapatmıştım o kovan yerinde yok.
Resimde beyaz duran kütük kovan.İskeleden düşmüş,durup dururken düşmeyecegine göre düşürülmüş.
Biz araştırıyoruz ne var ne yok.Salih Ali abi kütügün birini açtım dedi.İyi halt ettin,dememişimdir.Hemen sönmüş haberini iletti,içinden resim alacagız ama karanlıkta çöktü.Kütük kovanın içi gözükmüyor 3-4 resim aldım küt batarya gitti.Ama bu arı işte kalburcu dedigim arı.Arkadan baktıgınızda paralel petek örer.Karadenizde bu ırka kalkancı diyorlar.Ama balı alınırken sınır ihlali çok yapılmış ve kütük sönmüş.Ortadaki çıtadan ileriye geçilmemesi lazımdı bunuda iletelim.


Yabani zambak,çok güzel umutsuz makinayı çıkardım.Bir resim be ne olur.İki tane aldım gene batarya gitti.Bu son resim oldu o akşam.Arılıktan gene çıktık ,Oktay ve Tuncayla vedalaştık.Hepimiz Salih kardeşin arabaya geçtik.Ve ilerde ruşetçiye ugradık.Asım abinin kutular tamam 5 çıtalık sadece ayaklar eksikti,hafta içi alacaklar Akbaba köyünden.

Daha sonra biz Beykoz Paşabahçe sıtadının yanında bir yere gittik.Gene Salih kardeşin akrabalarından .Kaveci amca oğlu,birde eski bir arıcı geldi Yusuf abi diye ama bende batarya yoktu,yanımızdakilerde elinde makina resim gösterip duruyorlar.Adamı çeken olmadı işte.Bayagı bir sohbet ettik oralardada arı kovanı kayıpları var.Ama kimse net bir şey söyleyemiyor benim kovanım şundan söndü diye.

Bize yeni çay demlediler ne kadar içtik bilmiyorum ama herkes evine gitmeli sonuçta.Tekrar ayaklandık Salihler bizi kavacıga bıraktı ve Kadıoğlu'yla onlar ümraniyeye devam ettiler.Bizde ilk gelen Gebze otobüsüyle geri döndük İlhami abiyle.Sezonu açtık diyeyim.Arıcı nerde ne şekil karşınıza çıkacagı belli olmaz kendinize dkkat edin.Bu haber Pazar günü öğleden sonrayı içeriyor.

Cumartesi ve pazar sabahı duruyor.bir iki güne kadarda onları dizeriz sıraya,olumsuzlukları hafta arısı gidip bir bakıp geleyim diyorum.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

1 yorum: