3 Mart 2008 Pazartesi

BİSMİLLAH DAHA NELER ::))

Hani bir reklam vardı biri size çiçek verirse şaşırmayın diye.Ya biri size ceviz salarsa kargoyla.Erincan'dan beni tanımaz etmez.Bir yerlerden telefonumu bulup beni aradı ve sana bir paket yolladım dedi.Cumartesi telefonda pazartesi elinde olur demişti.Bende öğlen yemeğe gidiyorum yolun kenarında bir kargo arabası arıza yapmış,baktım benim paketi getirecek kargo.Dedimki benim paket bu arabadamı,sen kimsin filan abi burda dediler.Kaptımğım gibi doğru eve yemekten önce bir dalmışımki sormayın cevizlere.Ceviz paketinin içindede iki adet anaarı üretme kitabı,demekki abimiz bizim eksikliklerimizi gördüki kitapta salmış.Biri uyğulamalı yazıyor.
Küçük arıcıda okula gitmeden cevizleri bir kucakladı gitti.
Cevizleri yollayan abimizin adı Vecdi.Sadece telefonda görüştük,yaşı benden büyük anladığım kadarıyla.İnternetten beni bulmuş köyde yaşayan biri.Şehre geldiginde akşama kadar benim sidete demekki bu kadar sevdigine göre::))) Gözlerimde iyi görmüyor dedi, dedim o iş kolay.Nasıl anaarı üretecegini baharda sana gösterecem.Yani anaarı eskiden üretiyormuş şimdi göremiyorum diyor.
Çok ilginç hadiseler oluyor bu sıralar Allahtan hayırlısı.Vecdi abi geçen seneki benim bal üretimine takmış kafayı diyorki sende ne ırk arı var.Telefonda bayağı konuştuk.Dünya litarüterimi neyse işte arıların seçimi yapılırken hiç birinde bal üretimine bakılmaz.Yani bal tutma özelligi aranmaz,çok ilginç değilmi.Arının zaten doğasında yediginden fazla depolamak var.Arının özellikleri nelerdir derseniz işte hırçınmı,hastalıklara dayanıklımı,sakinmi,oğul egilimi varmı.Daha başka şeylerde vardır ama hiç bal tutması sorulmaz sadece bizde sorulur bu.Hangi ırk arı olursa olsun sen onu nektar akımına tam kadroyla bir sok bakalım,bal alınıyormu alınmıyormu.Biz arıcılığa şimdi yeni başladık yavaş öğrenecegiz hep beraber.Konu konuyu açmadan ben bu konuyu kapatayım.Vecdi abiye teşekürler ediyorum.Benim için çok degişik dugular oluyor bu tür işler.Cevizler süper,Allah razı olsun,başka ne denirki.
Not.Çarşamba günü inşallah çok degişik bir haber daha olacak.İnşallah bir terslik olmaz.Haberin resim ve filimleri var ama çarşambadan önce yayın yok.Tatlı biterse sonu çok sevinecem.

3 yorum:

  1. CEVİZİ GÖNDEREN ARKADAŞ BAKMIŞ SENİN BU MUCADELENE, BUNA ENERJİ LAZIM BİR DESTEKLESEK ELE DEMİŞ. BAL KENDİNDEN ÇEVİZDE DOSTTAN YÜRÜBE DOSTUM KİM TUTAR GAYRI SENİ.BOL ÇALIŞMALAR ARILAR İŞ BEKLER
    KOLAY GELSİN

    YanıtlaSil
  2. Canım Anadolu insanı böyledir işte. istisnasız, vatannına bağlı dürüst olmak şartıyla hepsini seviyorum.
    başka ülkelerdeki arıcılar bizlerden bilgi ve birikim bakımından çok ileri seviyede olabilirler ama şu örnek gibi bir davranış sergileyebileceklerini zannetmiyorum.
    Bence bu insana saygı, doğaya saygı ve en önemliside inancımızdan gelen terbiyeden kaynaklanıyor.
    Bizi biz yapan bu değerlerimizin her türlü dejenarasyona, yıpratmalara rağmen kaybolmaması dileğeyle.

    YanıtlaSil
  3. Kardeş , O cevizler sanki hormonlu gibi duruyor. Yemeden önce doktora gönder de bir kontrol etsin . Onay verirse .....
    Hem öyle fotoğrafları büyük büyük çekme nede olsa bizde insanız !!!!
    Selamlar.

    YanıtlaSil