30 Mart 2008 Pazar

PINAR HİSAR RESİM VE GÖZLEMLERİMİZ DEVAM EDİYOR

29 mart 2008,Pınarhisar Bal üreticileri birliğindeyiz.
Birlik başkanı Ramazan Kılıçer;Doktorum ve Şenol.
Ali Osman Çalık Murat Çakır,kısa künyesi olmayan bir arıcımız.::)))
Bir telefon trafigi var Birlik başkanımız Ramazan Kılıçer telefonda görüşürken,biz birlikteyken Ali Osman kardeşim birazdan gelecem dedi ve gitti.Başkanımızda sürekli telefonla bilgiler alıyor ama neler oluyor bilemiyoruz.Derken Bir arılıkta hazırlık var önce yemekler daha sonra istersek başka arılıkları ziyaret edecekmişiz.
Maşallah şahane bir alılık ve burada kayıp olmamış,kayıplar konusunu heralde biz çözdük bu konuyu ayrı yazacam.
Bu resim arılık ve Pınarhisardan ayrılırken çekildi,Resimdeki kişilerMümün kardeşimiz ve oğlu.Arılık bunlara ait.Telefon trafiginide son anda öğrendik Mümin abimiz diyeyim,genelde hep kullanırım en iyi hitap bence abi.Abimiz bizim için arılıkta yemek hazırlarken fenalaşıp hastaneye kaldırılmış ama bize çaktırmadılar.Akşam üzeri geldi bereket fazla bir sorun yok,tansiyon düşmesiymiş,benim doktorda tavsiyelerde bulundu.acayip espiriler var.Ramazan abide doktormuş,diyorki Mümün biye bak Ali bey doktoru yanında gezdiriyor sen bensiz gezersen böyle olur::)))
Arılık harika arkada kireç fabrikası var,bir başka olumsuzluk bana göre hemen arkasından geçen yol,ama fazla işlek degil dediler.
Arılığa dağılıyoruz,bereket hava soğuk kimse bir kovan ve sepet açmaya cesaret edemiyor.
Arılıkta toplu bir hatıra fotosu alıyoruz.
Metin Karacık
Büyük şef gene etrafı karıştırırken buldugu bir el demiri profili.Yandan ve boydan.::))
Biz araştırmalar yaparken vakit ilerliyor.
Öf öf odane buranın meşur Pınarhisar köftesiymiş.
Hava soğuk yemeğimizi kapalı mekanda yiyecegiz.
Yavaş yavaş kokuların civarına yaklaşıyorum,yemek içerde diyorlar.
İçeri dalıyorum oooo oda ne millet yerini kapmış bile özellikle bana sen yeme diyen doktorum.Bu sefer yanına oturmadım,Murat abi gel yanıma dedi. Nefis köftelere yumulduk ki sormayın,ağzınız sulanmasın diye sizler içinde yemediysem namerdim desem olmayacak.Aslında hep kendime yedim::))
İki doktor iyi anlaşıyorlar,Ramazan başkanda bitkisel doktorlardanmış bana dediki yiyebildiğin kadar ye,böyle doktora can kurban sevdim bunu be.
Yemekler lezzetli,nefis olmuşlar yolunuz düşerse sizde Pınarhisardan köfte yemeden geçmeyin::))Yemekler bitti,içersini karıştırıyoruz.
Benim kovanlara 10 saniyede kek vermemi kıskanıp bunu 5 saniyeye düşürmek için yapılmış kovan ortüsü.Bunda kovanı açmıyorsunuz,örtüdeki parçayı açıp kek vermeniz 5 saniye sürmez.Projeler bizden geliştirmesi sizden::))
Kekin üstünede kapak yapmışlar,keki fırına verir gibi çıtanın üstüne at,kapağı kapa işlem tamam.
Buda işlemin bittiği an.Burada bunu espirisel olarak anlatıyorum çok önemli bir sistemdir bu,kışın çok işinize yarar.
Çok basit bir polen çekmecesi.3-4 mm lik konrapilaga çıta dönülerek yapılmış.Çogu kişi bir sürü masraf veya malzeme harcıyor bunlara,bu şekilde çok basit.
Bu iki resim ne demek istediklerimi sanırım anlattı.Yandan çektıgim yer kanalın içinde gidip gelen bölüm.
Arılıkta bir kaç sefer toplu resim çekildi,akşam üzeri çekilen resimlerin kalite benim makinada düşüyor.Akşam olmadan resim almaya çalışıyoruz.
Bu topluluk resimlerini çeken Bülent Kınalı.
Bilent Kınalı ve ben,seside bana birini anımsattı daha çok sevdim kendisini.Fakat arılarının ölmesine çok üzğünüm.iki senelik arıcıymış,inşallah yeniden toparlar bu kendisine ders olur.
Üç doktor bir arada,biri define doktoruymuş,bir bitkilerler tedavi doktoru,birde diplomalı doktor::)))Kafaları iyi sardı haa.
Ali Osman Çalık,Ali Türk ve Bülent Kınalı.
Metin Karacık ve Ali Osman Çalık
Üç doktor ve diger arıcılar kaynatıyorlar,define avcısı bunlar be::))Ne hikayeler var bir duysanız.
Ada çayı,bildiğim kadarıyla ülkemizde 500 çeşidi olan bir bitki türü.Bizim oralardada çok olur şahane bal verimi vardır,İçanadoluda şapla diyede bilinir ismi.
Ramazan Kılıçer başkanım,pardon doktorum toplamış,içtikçe içtik.
Balı çok güzel kokar mis gibi bu bitkimizin.Dışardaydık gene üşüdük içeri giriyoruz.
Ramazan abi espiriyi patlattı,bak Ali bey doktoru yanından ayırıyormu,sen benden ayrıldın hastaneye düştün.Mümün abi hastaneden geldi,arılıgında yedik içtik arılık kimin ayrılırken tanıştık bunada şükür.
Bende gider ayak bir espiri yaptım.Hadise bizim memlekette yaşanmış,Birisi osman ağa diye birine misafir olmuş izet ikramdan sonra,ayrılırken demişki,Osman ağa yedik içtik Allah belanı versin ::((Aslında bereket versin diyecekmiş ama olan olmuş bizde hep anlatılır bu olay ve gülünür.::)))Mümün abimizle fazla beraber olamadık ama çok sevecen biri olarak duruyordu karşımda .
Mümün abimiz yokken o kadar karıştırdık balamadık bu kovanı.Kendisine sordular anaarı için kovan vardı nerede diye oda yerini gösterdi hemen incelemeye aldık.Arkadan iki çıkışı var,bölmeler alındıgında normal yönde çalışan tam kovan oluyor.
Üçer çıtalık bölümler halinde ve bölmelerde hava delikleri var,bu kovan aslında birleştirmelerdede süper işe yarar.
Burada bir başka konuya degineyim.Anaarı üretmede kararsızlar.
Üretenler sanki uzaydan geldiler.Sohbette dikkatimi çeken,anaarıyı üretemeyiz gibi bir izlenim gördüm.Bu kardeşlerimin cesarete ihtiyacı var,anaarı üretmek çok basit,Ayrıca kendilerine söz verdim ne zaman ihtiyacınız varsa arayın 3 saat sonra yanınızdayım.Ben bir günümü Pınarhisara ayırsam tüm arılıklarda anaarı üretmek için larva tarnsferleri yapar ve herkeste öğrenmiş olur.Birde janter siparişleri filan vermişler,bir yerden bayagı hesaplı geliyor.Ben janterede gerek olmadıgını kendilerine söylüyorum,hiç kendine güvenemeyenler Miller motodunu kullanabilirler.


Arılık sahipleri Mümin abimiz ve oğlu,İnşallah yeniden görüşürüz kendisine geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum.Daha önümüzde Vize ve Doktorumuzun Tekirdağ Ereğli haberleri duruyor.Doktorumun bir arkadaşıda köstebeği merak ettmiş akşam telefon ediyor ne yaptınız,ne yapacaz,tarlanın yarısını doktor köstebek burada diye beleşe kazdırtdı::(((Bu haberin zamanı dün öğleden sonrayı içeriyor sabah duruyor daha.::)))
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

5 yorum:

  1. merhabalar benim bir sorum olacakti bir balin gercek olup olmadigini nasil anlariz yani hakikii saf balin nerden anlariz benim bildigim bir bal sekerleniyorsa gercek baldir acaba soruma cevap verirseniz sevinirim iyi günler

    YanıtlaSil
  2. Levent kardeşim ben labaratuvar görevlisi degilim,onu baştan söyleyeyim.Doğal balın donanıda var donmayanıda var,çam balı kesinlikle donmaz doğaldır ama,kestane balı yıllar sürer donması,bazılarıda anında donar hepside doğaldır bunlar ancak incelenirse bilinir dışardan doğal demek imkansız.Şimdi bu haberle doğal balın ne alakası var onuda anlamadım.Görüşmek üzere,hoşçakal.

    YanıtlaSil
  3. eline diline saglık hoş olmuş yine beklerim fazla ilğilenemedim konuyu bilirsin o dedigin analardan iki adet banada yaz şenolla baglantı kurdum sen haklısın niye üretmiyelim zemin var yapamassak gelir ögretirsin şimdilik sağlıcakla kal

    YanıtlaSil
  4. kıskananlar çatlasın be üç doktor bir araya gelmişiz muhabbete doyummu olur:)

    YanıtlaSil
  5. ALİ abicim,elinize,ayağnıza,ağzınıza sağlık.ne iyi ettinizde geldiniz.biz bu geziden bişey anlamadık ONA GÖRE....KALIN SAĞLICAKLA

    YanıtlaSil