5 Mart 2008 Çarşamba

3 MART PAZARTESİDEN GERİYE KALANLAR.

Pazar akşamı Rizeli Salih Arıcı'yla sohbet ediyoruz MSN den.Alicim benim iki kuvetli kovanım anasız dedi.Bende dedimki bende istepne var,göndereyim oda çok iyi olur dedi.Ben söz verdim,Onur dediki abi benim arının birinde anaarı yok.Az önce söylesen olurdu şimdi söz verdim dedim.Pazartesi İş çıkışı hemen münübüse binip pelitli köyüne gittim.
İlk iş kafes lazım bir kaç tane var ama nerede.Samanlığa girdim ilk baktıgım kovanda buldum.Hemen anaarı kutularının başına.İlk iş anaarıyı kafese attım,peşinden bir sürü işçi kafeslendi."Anaarı kafeste"
Ben hala işçi arı koymaya çalışıyorum kafese akşam ezanı başladı,o sırada hacı amcanın oğlu feti geldi,dedim bir kaç resim çek.Biraz resim birde filim çekti.Sağ olsun geç vakitte iş çok zor bereket arılarda saldırmadılar,ne yaptıgımı bir bilselerdi::)))
Analar kafeste şu yaptığıma bakın,gönderdigim kişide işin garip tarafı,fanatik cimbomlu be::((((
Hemen aceleyle arılıktan ayrıldım çünkü münübüsle geri gelecem,anaarıları otobüse vermem lazım.
Eve geldim hemen çocukların çalışma odasında pakete son ne yapılacaksa hemen düşünüp uyguluyorum.Kış günü arıların üşümemesi için işçi sayısı fazla.
Birde arıları bir birine yüz yüze denk getirdim karşı karşıya yanı.Birbirlerinin ısısından faydalansınlar diye.iki kafes arasına iki parça kürdanla aralayıp,her tarafını bantladım.
Sadece buradan hava yeri bıraktım.Üşümezler inşallah.
Bunlar bizim son baharda üretigimiz ve eylül sonu eşleşen anarılarımızdı.Çok şükür bahara çıktılar hatta biri direkten döndü açlıktan gidiyordu bizi devamlı takip edenler biliyor zaten.Birde içerde benim yazılarımda devamlı dile getirdigin bir aile zinciri var.Bu zincir kutularda koptu.Hiç bir kovandanda şu an kıyıp kutulara arı ilave edemem.Hatta Selahattin abi dediki bu görüşüme aynen,kovandan kutu olur ama kutudan kovan zor demişti.Yani kutulardaki arılar gittikçe azalıyordu ve bari bir işe yarasın diye kızları paketledim gitti.Anaarılar belki kalitesiz olabilir ama sonuçta bunlar istepne işte,üç istepnem vardı ikisi gitti biride bana kaldı oda balkondaki sosyetem.
Küçük arıcı yola gidecek kızların sesini dinliyor. Son kontroler işte ver onayıda gideyim gıcıklık işte ,arıcı dedikya,gıcıklıgını yapacak.
Onayladı gönderebilirsin diye.
Kafeslerin dışına en son karton sardım.Karton burada hava deliginin tıkanmaması için tanpon görevi yapıyor.Tam önden kapansa bile boyalı yeri kestimki oradan hava akışı devam etsin .Kafeslerin ileri gelmeside engellendi.


Poşete zıbayla delikler deldim otobüse verecemya.Gebze'de terminal yok,olanda göstermelik işte.Bayagıda geç oldu, birde yoruldum,gidip yol kenarında Rize otobüsü beklemek zor geldi.Baktım Varan kargo açık dedim Rize Çayeli'ne kargom var tamam abi dedi.Verdim Gitti.Çarşamba teslim edilecekti.Paydostan önce salih abi kızlar geldi diye telefon edip telefondan seslerini dinletti,hayırlı olsun,gerisi ona kaldı .

Haberin devamı bu sitede olacak.Daha önce bu konuda Salih haber yaptıydı zaten.Fakat çok kişi görmedi,neden acaba???

http://aricisalih.blogspot.com/

Bu haberle ilgili iki tanede filim var.Yükleyebilirsem şimdi yoksa yarına bakarsınız.Filimler tamam,bazen bir filim saatlerce uğraştırıyor.Şimdi hemen oldular be.


.Bu kutudakiler önceden daha iyiydi,şubatta bir kutu terk etme eylemi yaptı,bizde şubat oğulu olarak geri vermiştik Selahattin abiyle.Demekki kutuyu beğenmezsin hadi o zaman Rize'ye derler kızım::))

Sayın doktorum bu filimdeki senin ümütsiz vaka dediğin arılar::)))

Bak ilk yardım hayat kurtardı.Boşuna bana ilk yardımcı ehliyeti vermediler yani::)))

Önemli bir not.Filmi izlerken aklıma geldi,anarı kayıplarının sebeblerinden biride arıcılardır.Nasılmı "arıkovanı" açtınız ve on çıta var.Direk ortadan bir çıta çekerseniz arada arıların içinde anaarıyıda sıkıştırma yapma şansınız çok yüksek.Filimde dikkat ettiyseniz "anaarı"nın oldugu çıta belli,fakat ilk tüm çıtaları aralıyorum.Sizde kovanı açtıgınızda en dıştaki çıtayı boşa alın çıkartın yani sonra ortadan çıta çekerken rahatlıkla arılı çıtayı alabilesiniz.Bu gerçekten önemli bir püf noktasıdır.Bir anaarı öldürmeniz o kovanın sezonu kapatması anlamına gelir.Kovan kapatılırkende,ilk çekilen çıtayı en son yerine koyun ve hiç bir rizikolu iş yapmamış olursunuz.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

4 yorum:

  1. Ali kardeşim;
    Mevsim itibariyle ana bulmak neredeyse imkansız.Bu dönemde bana elinde olan 3 tane stepneden 2 adedini bana gönderdiğin için gerçekten çok teşekkür ederim.Hiç bir şekilde paha biçilemez bir iyiliktir bu benim için.Hayatım boyunca gerçekten unutmayacağım bir olay oldu benim için.Arının veya ananın hiç bir önemi yok,burada yapılan icraat beni gerçekten çok mutlu etti.Hatta gönderebilmek için işinden erken çıkmış ve ulaştırma işini ayarlamak için baya geç saatlere kadar uğraşmış, ben gerçekten çok teşekkür ediyorum Ali kardeşim.Allah gönlüne göre versin.İyiki varsın.

    YanıtlaSil
  2. OHHHH BE KURTULMUŞLAR GARİBANLAR. NEYDİ ÇEKTİKLERİ AÇLIKTAN BİTAP DÜŞMELERMİ İSTERSİNİZ, SOĞUKTAN DONMAK DURUMUMU NELER NELER

    YanıtlaSil
  3. Anaarısı kışın ölmüşse şuanki işçilerin hepsi yaşlı.. normalden çok daha zor olacak yeni ananın kabul edilmesi..
    Hadi Hayırlısı..

    YanıtlaSil
  4. Ali Abi Helal olsun valla, hatirladigim kadariyla sen gecen senede bu zamanlar bir ana yollamistin bir yerlere. Bukadar yorgunluktan sonra analarin sag saglim ulasmasida cok sevindirici. Simdi sira Salih abide, sag saglim analari kabullendirmede:))

    YanıtlaSil