24 Mart 2008 Pazartesi

ANAARI KUTULARININ ÇITA ÖLÇÜLERİ TAMAM

Dünkü bulmaca burada.Anaarı kutularına geçen sene sadece üst çıta verdim olmadı.Çıtalarda sınır olmayınca kenarlara falan petek ördü.Çıtaları nasıl basit şekilde ayarlarım düşündün çok basit şekilde hallettik seri üretim artık kolay.
Basit bir aparatla hem çıtayı oluşturuyorum hemde çıta yanak mesafesinide oluşturmuş olduk.Elimde şimdi ölçüler hazır numunemiz var,işlerede başladık,her akşam marangozdayım artık.Toz yutmadım çoktandır dün biraz antreman oldu,ter attık.::))
Yukardaki ufak parçacıklar normal ölçüdeki çıta yanak ölçüsündedir.Daha önce yabancı sitede bu tür bir çıta kare veya dikdörtgen çakıp bitiriyorlar,iş bitimi çıta aralığını ayarlamak için raf pimi çakıyorlardı mesafe için.Buradaki küçük parçacıklar lateks denen bir ağaçtan çok sert ve ağır,ömrüde yüz sene diyorlar kullanımda.Atılanzımbaları bırakmıyor sıkı olması nedeniyle.
Çıtaların bitik hali ters V şeklinde bir tel takacam çünkü 14 x 18 ebatında iç ölçülere sahip telsiz olmaz.Petek örüldügündede sapa sağlam olsun.
Yanak mesafesi bu demek.Bizim çerçeve parçalarının ismide yok aslında.İki başta durana yanak derler bizim bularada en üstekine eşek yük onda ,alttakide adı üstünde çerçeve alt çıtası.
Geçen sene ilk defa anaarı ürettikya,her şey eksikti.Memeler kapanmış bizim ruşetler hala imalattaydı.Bu sene o durumlara düşmemek için başta çıta işini halletmeliyim diyorum.Geçen sene eksiklrimizide gördük.Artık Allahın izniyle hata yapmayayım diyorum.
Bu çıtalardan her gözde en az bir tane örülü olmalı.Şimdi çıtaları bitirir bitirmez başka bir iş var sırada.Bu çıtalara göre bir karakovan diyebiliriz,dağ tipi kovan diyebiliriz,Bir kovan yapıp içine bir kovan arıyı doldurup,mütiş bir besleme çekmeli ve tüm petekleri ördürecem.Hatta kara kovanada kat koyacam göreceksiniz.Buradan yavrulu ve arılı şekilde çıtaları alıp kutulara dağıtacam.


Geçen seneki aksaklıklar inşallah olmaz,strafor kutularda sıcaklarda sorun oluyor.Anaarı alıyor arıları çekip gidiyor.Kutularda alttan delik var ama onları birazdaha fazlalaştırmalı.Sıcak olmasın diye girişi yukardan yaptım gene olmadı.Her şeyin dogalı lazım,ilerde bu kutuları ağaçlardan yapacam şimdilik elimde bunlar var biraz kullanayım diyorum kademeli şekilde ağaç kutulara geçecem.Ve bu büyüklükteki 5 çıtada da arı rahatlıkla kışlayacak,bir gıdım arıları bu kutuda bahara çıkardımya çok şükür.Sizde daha degişik şeylerden düşünebilirsiniz bende şimdilik bunlar var.Minik sepetlerden neden ruşet olmasın değilmi::))

NOT.Balkon sosyetesi hastalandı,yavru çürügü var.Bu gün tüm yavrulu çıtalarını,imha etmek için istemeyerek aldım ve yeni bir kutuya akardım tedaviye başladım.Kışın karda bile iki çıta yavru yapmak böyle oluyor işte.Bu yörenin arısı degildiya.::(((
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

4 yorum:

  1. very nice patent my frient!!!!! i like this !!! i will make this!!!

    YanıtlaSil
  2. Ahh ah Cihaniabe seni sevdim,birde ne dedigini anlasam daha çok sevecemde.Genede ilgilendigin için teşekürler,saolasın.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Ali Bey bu sene bende bir tane balkon sosyetesi düşünüyorum. Tabi bunu evdekilere yavaş yavaş anlatıyorum . Kışın arısız olmuyor çünkü..

    YanıtlaSil
  4. Bu sene çok sosyete olacak zaten yanlız degilsin::))

    YanıtlaSil